borgmoeren voorwielen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 00:10 #55366 door
borgmoeren voorwielen is gemaakt door
Hoi, ik heb laatst de lagers van mijn voorwielen (p1800) vervangen. De borgmoer moet dan geborgd met een pennetje. Maar omdat de borgmoer een zeskant is, zit er tussen twee opeenvolgende sleuven een verschil van 60°. En natuurlijk is sleuf 1 nog een beetje te los, en om pen in volgende sleuf te krijgen zit de borgmoer wat te vast. Wat is te prefereren? Te los of te vast?Alvast bedankt. Vlas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 08:11 #66160 door
Beantwoord door in topic borgmoeren voorwielen
nooit te vast, d'as vragen om ellende, dus (ietsje) te los en over pakweg 1000 km nastellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 10:28 #66159 door
Beantwoord door in topic borgmoeren voorwielen
te los ,zolang je geen speling(wiel monteren en boven en onder beet pakken) meer voelt is dat niet erg.Bij te vast zorgje voor extra slijtage van je nieuwe lager....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 20:05 #66158 door
Beantwoord door in topic borgmoeren voorwielen
Nu spreek ik wel even voor de amazon, maar hier is het zo dat je met de momentsleutel eerst de moer met een bepaalde kracht vast moet draaien om hem vervolgens 2 vlakjes te lossen en dan de splitpen erdoorheen te duwen...Ook een methode (maar minder goed), is het om de moer handvast te draaien en het opgekrikte wiel met een vuist te bekloppen en ondertussen de moer met de sleutel aan te draaien. Als nu het "losse" geluid overgaat naar een vaste "boem", staat de moer goed...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 20:47 #66157 door
Beantwoord door in topic borgmoeren voorwielen
amazon is gelijk aan de p1800

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.