draagarm demonteren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2003 18:56 #66393 door
draagarm demonteren is gemaakt door
Beste Joost,<BR><BR>Oudere, niet met hun tijd meegegane mannen vindt je in elke branche...., ik werk als "jonge" hotemetoot in de bouw dus weet wat het is... Veelal wordt van "zo`n jonkie" niets geaccepteerd en hebben ze volgens zichzelf hoe dan ook gewoon gelijk....<BR><BR>Trek je daar niks van aan, en breng op hun eigen communicatieniveau er wat tegenin.Zal je zien dat je, mits je je kunt aanpassen aan hun belevingswereld, veel kan bereiken. Dan blijkt vaak dat het zo dom nog niet is wat ze zeggen....<BR><BR> Kort gezegd, met het risico de filosoof te spelen, gebruik de oudere garde voor wat ie waard is, (veel!) en pas je aan aan de aanwezige nukken. Luister vooral goed...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2003 20:29 #66392 door
Beantwoord door in topic draagarm demonteren
inderdaad,Jasper, maar daarnaast denk ik ook dat ze proberen een afhankelijkheid te creeëren, zodat jij en ik die graag zelf sleutelen wel bij hen terug komen als je t niet aandurft. Vergeet nietdat de techniek een stuk simpeler is dan moderne wagens. In die zin ben je dus minder afhankelijk van garages.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 07:56 #66391 door
Beantwoord door in topic draagarm demonteren
Klopt,<BR>Het merendeel van het gesleutel aan de ama`s is heel goed te behappen voor iemand met een beetje handigheid. Veel kennis over je wagen helpt een hoop in de eventuele discussies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 12:03 #66390 door
Beantwoord door in topic draagarm demonteren
ga gewoon naar nordicar ik kom daar al zo'n 3 jaar met al mijn technische problemen en ik ben nog nooit afgezeikt of arrogant behandeld etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 13:02 #66389 door
Beantwoord door in topic draagarm demonteren
Dan zijn ze wel veranderd!Bij mij hebben ze de fusee's er verkeerd ondergezet, mijn mistlamp kapot gereden en een dure blik lak was weg uit mijn auto. Niels vertelde later dat ie al dacht dat het met de fusee's niet goed ging, maar hij liet mij er wel mee vertrekken....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 16:30 #55296 door
Beantwoord door in topic draagarm demonteren
Heb een tik/kloink in mijn voorwielophanging (142 uit '68). Ik denk inmiddels het probleem heb gevonden te hebben; volgens mij zijn het de 'lagerbussen' van de bovenste draagarm. Er zit in ieder geval forse speling op. Nu wil ik graag nieuwe monteren maar ik krijg die bovenste draagarm niet gedemonteerd, de twee bouten waar de zaak mee vast zit zitten muurvast. Heeft iemand tips?De bout onder de fuseekogel krijg ik trouwens ook niet los, want die draait mee. Hier doe ik vast iets verkeerd, maar wat? Heeft er iemand ervaring/tips? groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 19:10 #66388 door
Beantwoord door in topic draagarm demonteren
De bouten zullen los moeten. je kan ze laten schrikken (klap met een flinke moker), proberen om ze ipv los iets vaster te zetten en dan los. probeer evt met een wring-ijzer en een dop, verleng het wring-Ijzer met een stalen pijp. De fuse (uit je beschrijving maak ik op dat dit de bovenste is?)Als de auto is opgekrikt is hij veer-onbelast. de spanning is dus van de fuse af.je kan een bok onder de veerschotel zetten en de auto hierop laten rusten. gaat het dn nog niet dan belast je de fuse dmv een bv houten balkje onder de bodem en op de fuse te leggen het vrije eind van de balk druk je omlaag en een ander draait de moer los.bij de onderste fuse zet je een krik onder de fuse en krukt de auto op, dan is de onderste extra belast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 21:33 #66387 door
Beantwoord door in topic draagarm demonteren
Bij de onderste Fusee kun je meedraaien tegengaan door er een krik onder te zetten.Bij de bovenste fusee zou je met een stalen buis een soort wig kunnen maken zodat er weer spanning op komt, dan draaid die niet meer mee.Muurvaste bouten, kruipolie, en enkele forse tikken met hamer, en wat geduld dan gaan ze vanzelf los.Sucses

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.