lekkage stuurhuis

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 21:47 #55059 door
lekkage stuurhuis is gemaakt door
Wie heeft er voor mij een handleiding voor het vervangen van de keerringen van het stuurhuis.amazone 1969.Ik lees ook in het forum vullen met vet?Wie heeft hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 21:56 #67213 door
Beantwoord door in topic lekkage stuurhuis
Kijk voor je de keerring gaat vervangen of de lagers van het stuurhuis nog goed zijn. Ik dacht er zelf ook te zijn met een nieuwe keerring maar moest toch op zoek naar een nieuw stuurhuis. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 22:06 #67212 door
Beantwoord door in topic lekkage stuurhuis
Jos veraart is een kenner, Jos kijk je mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2004 10:31 #67211 door
Beantwoord door in topic lekkage stuurhuis
Ik heb bij mijn amazone combi van 69 de keerring vervangen en hij is alweer een tijdje lekvrij. De keerring zelf kosste f 14,- dus voor de kosten hoef je het niet te laten.Ik heb een twee armige poelietrekker (hele grote) na het verwijderen van de borgmoer, om de stuurarm gehaakt en de trekker toen in de bankschroef geklemd om losschieten te voorkomen. De bout van de trekker heb ik dan aangedraaid met een luchtsleutel. Het kan nogal vastzitten. Na enige tijd schoot het stuurhuis los. Dit kan met enig geweld gepaard gaan(het stuurhuis schoot een meter verderop in de vuilnisbak). De arm warmstoken wilde ik niet omdat dit de sterkte van het materiaal kan beinvloeden. Je kunt dan de keerring verwijderen. De asmaat is 1 inch en de diameter van het huis 1 1/4 inch. Ik kon de keerring gewoon kopen bij een leverancier van lagers en aanverwanten. Het is een standaardmaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2004 19:40 #67210 door
Beantwoord door in topic lekkage stuurhuis
Theo,Ik heb van Martens in Deurne gehoord dat je een stuurhuis niet zelf kunt reviseren, vanwege inslijpen van delen.Ik heb hem nu gevuld met vet en gaat uitstekend. Ik heb natuurlijk wel een ander stuurhuis op de kop getikt voor 40 euro, en laat die reviseren.Dan heb ik ereen om zelf in te zetten, en doe ik mijn oude en die verkoop ik weer.SuccesAlbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.