brede velg 5j?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2004 20:37 #54823 door
brede velg 5j? is gemaakt door
om de eindoverbrenging van mijn amazon combi te verhogen heb ik 185/15 banden achter gemonteerd in de veronderstelling dat ik wel 4.5J velgen zou hebben, nee dus. Mij lijkt 2x velgverbreding naar 5J een betere optie, zonder de hele brede 6J velgen te gebruiken. Ik weet dat er eerder op het forum over (ver)brede velgen is gesproken maar toch wil er even op terugkomen. Het alleen maar verbreden ,zonder moffelen etc, wat kost dat ongeveer en is 5J een leuk alternatief? Wie heeft er ervaring en wellicht heeft iemand wat voor mij liggen? groetjes marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2004 21:18 #68131 door
Beantwoord door in topic brede velg 5j?
Hallo Marcel,Ik heb vorig jaar een setje velgen laten voorzien van een kompleet nieuw velgbed; wordt op het hart van de oude velg geplaatst. Je kunt dan ook zelf bepalen welke offset je wilt hebben. Ik heb de velgen wat meer naar binnen toe laten plaatsen; ziet er misschien niet zo ruig uit maar het stuurt wel stukke beter. Ik heb nu 6J velgen met een 195/65 band. Stuurt stukke lichter als mijn andere auto met originele 4.5J met 186/80 band (beide zijn Amazon Combi). Kijk maar eens onder www.velgen.nl onder het kopje "vernieuwen". Ik geloof dat dit toen 55Euro per velg koste. Daar bovenop komen dan je kosten voor poedercoaten o.i.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2004 21:18 #68130 door
Beantwoord door in topic brede velg 5j?
controversieel onderwerp, maar ik rij al bijna 30 jaar op verbrede velgen. Mijn laatste keer dat ik heb laten verbreden is alweer enkele jaren geleden, maar ik heb eea samengevat in een documentje. Mailto: ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2004 21:48 #68129 door
Beantwoord door in topic brede velg 5j?
<p>Een inch laten verbreden (naar buiten toe) kost 90 euro inclusief (1x) verzendkosten bij Van der Mik in Vinkeveen, tel. 0297-261777, al 40 jaar een vertrouwd adres. Opnieuw spuiten of moffelen is vervolgens wel nodig. Met de kwast kan natuurlijk ook. <BR>Als je echter 185 banden wilt monteren, zou ik ze laten verbreden tot 5,5 inch, maar perse noodzakelijk is dat niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2004 21:50 #68128 door
Beantwoord door in topic brede velg 5j?
<p>Oops, net even te snel... Die 90 euro was wel voor vier wielen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 16:07 #68127 door
Beantwoord door in topic brede velg 5j?
Boodschap voor Gert,Klinkt interesant die 90 Euro voor 4 velgen!Maar is de manier waarop het gedaan wordt wel goed? Ik begreep dat de juiste manier was, het hart van een originele velg gebruiken voor een bredere velg? Is de balans bij 1 inch toevoegen nog wel goed.Ik hoop dat je hier wat van weet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 19:33 #68126 door
Beantwoord door in topic brede velg 5j?
<p><i> Maar is de manier waarop het gedaan wordt wel goed? </i> <p>Absoluut, dat lijdt geen twijfel. De betrokken persoon is een zeer oude en bedreven rot in het vak. Ik heb door de jaren heen bij de man in kwestie diverse velgen van verschillende klassiekers laten verbreden zonder hoegenaamd wat voor problemen dan ook. Neem de velgen van mijn Morris Minor: Verbreed van 3 naar 4 inch in de jaren 90. Sindsdien 60.000 km mee gereden. Geen centje pijn. Mensen die beweren hier niets van te moeten hebben, weten niet waarover ze praten. Althans niet als het door Van der Mik is gebeurd. Laat je dus niet van de wijs brengen. <p><i> Ik begreep dat de juiste manier was, het hart van een originele velg gebruiken voor een bredere velg? </i> <p>Dat is alleen de juiste manier als je niet alleen een bredere, maar ook een tubeless velgt wilt die eerst niet tubeless was. <p><i> Is de balans bij 1 inch toevoegen nog wel goed. </i> <p>Verbreden betekent niet per definitie extra onbalans. Na montage van de band zal het geheel altijd moeten worden gebalanceerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.