continental of vredestein?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 11:06 #54752 door
continental of vredestein? is gemaakt door
Ik heb 4 nieuwe banden nodig in de maat 165x15. Ik zag dat de Continental SC en de Vredestein Sprint+ zo ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten. Heeft iemand ervaring met deze banden? Op zich stel ik niet zulke hoge eisen, zo wild rij ik niet, maar comfort, regengedrag en levensduur zijn wel belangrijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 13:05 #68432 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
dan zou ik toch maar een klasse hoger gaan en voor michelin, gaan langer mee, minder herrie en veel beter in regenachtige omstandigheden. Je kan beter goed investeren, en eigenlijk is het evenduur als je de levensduur gaat vergelijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 17:54 #68431 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
volgens mij er er vrij lastig om aan michelin banden te komen van de maat 165x15.Mocht iemand een adres weten in de buurt van Arnhem waar je Michelin van die maat kan kopen hou ik me aanbevolen.Wat ik je zeker kan afraden zij firestone banden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 19:48 #68430 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
<p>Via een normale bandenzaak kom je niet aan Michelin 165-15. Toch schijnen ze wel te worden gemaakt, maar ik heb wel eens gehoord dat die op de een of andere manier uitsluitend terechtkomen bij de Citroen ID/DS-club. Misschien moet je daar je licht eens opsteken... <p>Dat afraden van Firestone is opmerkelijk. Ik kan me herinneren dat iemand anders op dit forum ze juist aanprees enige tijd geleden. Ook heb ik er zelf ervaring mee, weliswaar in een andere maat (155-14) onder een ander merk, maar dat bevalt prima....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 22:37 #68429 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
Firestone F-560, dat zal ik zijn geweest. Prima grip en nat weggedrag. Slijten wel redelijk snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 23:48 #68428 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
Ik rijdt ook op Firestone F560 in de maat 195/65 en ben er erg tevreden over.Stuurt licht en kleeft aan de weg.Slijtage achter 20000 km , nog 7 mm profiel, dus dat zou ong. 120.000 km mee moeten gaan.Voor 4000 km, geen meetbare slijtage, dus ik denk dat het wel meevalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 08:54 #68427 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
Ok, stel een vraag over banden, en je krijgt 10 verschillende meningen ;-)Niettemin hartelijk dank voor de opinies. Ik zal de Firestone ook menemen in mijn overwegingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 17:55 #68426 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
Iets heel anders maar ik rijd op 185-15 busbanden (voor lichte busjes) van continental en nu stuurt ie lekker licht bij parkeer snelheid en strak op hogere snelheid. Volgens de bandenhandel kan het niet (zijn niet duur genoeg) maar ik koop ze direct bij conti en die zeggen dat het prima gaat. Dat blijkt dus ook. Zou iets stugger moeten veren maar ik ben oude landrovers gewend dus daar kan ik niets over zeggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2004 11:02 #68425 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
Navraag bij Michelin geeft aan dat deze maat niet meer gemaakt wordt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2004 18:28 #68424 door
Beantwoord door in topic continental of vredestein?
De 165/16 XZX Michelin is nog gewwon te bestellen via Quick Fit in Arnhem, ik heb verleden jaar nog 4 besteld.Dit moet wel op bestelling, ze zijn niet op voorraad.Kosten incl balanceren 425 euri

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.