zwaar sturen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2004 14:03 #54530 door
zwaar sturen is gemaakt door
Mijn (nieuwe) Amazone lijkt zwaarder te sturen als er een stukje mee gereden is. Ook lijkt er dan minder speling in het stuur te zitten. Er zitten geen brede banden op en het is een stuurstang uit één stuk. Nu weet ik dat een Amazone nooit vederlicht stuurt, maar deze overtreft zichzelf daar wel in. Wat kan ik hier aan doen? b.v.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2004 16:58 #69366 door
Beantwoord door in topic zwaar sturen
Krik de voorkant eens op en controleer of er ergens een zwaar punt in zit. Normaal zou er na wat rijden geen verschil mogen zijn. De stuurinrichting wordt niet warm of zo. Je kunt ook de nippels van het hulpstuurhuis en de fusees eens smeren(voor zover aanwezig) Kijk ook eens of er nog olie in het stuurhuis zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2004 18:11 #69365 door
Beantwoord door in topic zwaar sturen
De tip van Bernard is een goede: voorkant op steunen en dan heen en weer sturen. Dat zou over de volle uitslag overal even licht moeten gaan. Mijn ervaring is dat een te strak afgesteld stuurhuis zware plekken in de slag geeft, m.n. rond de middenstand. <p>Een Amazon stuurt niet licht, maar een kleine afwijking kan al een groot verschil maken. Twee jaar geleden heb ik n.l. de voortrein gereviseerd en helemaal opnieuw laten afstellen. Na het afstellen stuurde ie nog even zwaar, maar nadat ook (de schuin afgesleten) voorbanden waren vervangen door nieuwe werd dat ineens een heel stuk lichter...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2004 10:59 #69364 door
Beantwoord door in topic zwaar sturen
Als er weinig speling op het stuur zit en hij stuurt zwaar is de kans (hééééél) groot dat de stelschroef bovenop het stuurhuis te strak staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.