uitlijnen van 1800es

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2004 12:25 #53936 door
uitlijnen van 1800es is gemaakt door
Hallo,
Ik heb ooit ergens gelezen dat uitlijnen van een 1800ES niet zomaar door een willekeurige uitlijngarage kan gebeuren. Helaas kan ik dit artikel niet meer terug vinden. Kan iemand mij helpen/adviseren waarop ik moet letten. En het zou ook mooi zijn als iemand een adres weet (liefst noord-brabant)waar ik dit kan laten doen.
Alvast heel veel dank.
Groeten
Elza

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2004 16:47 #72202 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
Ik weet geen adres in noord brabant voor je, maar voor uitlijntips kun je eens kijken op tinustechniek.tk onder <b>Amazon</b> en dan <b>Uitlijning</b>. De amazon principes gaan ook voor de P1800 op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2004 19:27 #72201 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
Wij hebben 2x een amazone laten uitlijnen bij Nybo te Bergen op Zoom Deze mensen weten waar ze mee bezig zijn ook bij een klassieke volvo.perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2004 13:15 #72200 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
Hallo Elza,

Ik heb mijn Amazon onlangs nog uit laten lijnen bij Ebers banden in Eindhoven. Deze mensen leveren goed werk af; wel zelf zorgen dat je de uitlijngegevens bij de hand hebt voor het geval het in hun bestand ontbreekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2004 18:34 #72199 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
Misschien handig om eens contact op te nemen met de technische man van het Volvo 1800 ES Register: technische-info1800es@wanadoo.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 12:36 #72198 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
Bedankt allemaal voor de tips/reacties !!! ik ben in ieder geval een eind op weg geholpen :)
Groetjes Elza

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 18:40 #72197 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
<i>wel zelf zorgen dat je de uitlijngegevens bij de hand hebt voor het geval het in hun bestand ontbreekt.</i><br>
Waar haal je die gegevens vandaan als ik vragen mag? Staat er uberhaupt nog wat van op papier qua uitlijning en is dat dan niet sterk achterhaald?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2004 09:10 #72196 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
Zoals ik te weet ben gekomen hebben sommige uitlijngarages nog uitlijngegevens voor 1800 en het is niet sterk achterhaald omdat het nog op die manier moet (shimmen en verstellen van spoorstangen). Ondertussen heb ik een adres gevonden die o.a. 1800es uitlijnd (dit met dank aan p1800es registratieclub)......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2004 09:23 #72195 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
De wijze WAAROP de uitlijning veranderd moet worden is inderdaad niet veranderd. De inzichten in WAT de exacte waarden voor toespoor, wielvlucht ed moeten zijn echter wel. Als de gegevens van de garage nog steeds de oude volvo waarden zijn (zo'n 40 jaar oud dus inmiddels) weet ik niet of dat nog wel de 'beste' zijn.<br>
Maar als je de waarden kunt achterhalen zou ik het zeer waarderen als je ze op dit forum kunt zetten. (of mailen mag ook bflierman@hotmail.com) Misschien kun je het uitlijnrapport inscannen en doormailen oid?

Als dat zou kunnen, bij voorbaat dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2004 13:33 #72194 door
Beantwoord door in topic uitlijnen van 1800es
Geen probleem, volgende week laat ik hem uitlijnen en dan zal ik het uitlijnrapport inscannen en naar jou toemailen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.