type stuurhuis

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2005 10:32 #53855 door
type stuurhuis is gemaakt door
Het (lekkende) stuurhuis van onze AMA combi uit 1969, heeft een vulopening die afgesloten is met een rood dopje (zo'n dopje heb ik ook wel eens bij de 140 serie's zien zitten).De oudere Amazons hebben een vulopening die afgesloten is met een schroefdop. In verband met komende vervanging van de keerringen, vraag ik mij af welk revisiesetje ik klaar moet leggen. Oftewel is dit het 'normale' setje dat in de onderdelenboeken voor de Amazons wordt opgegeven, of hebben de (aller)laatse Amazons bv. reeds het stuurhuis van de 140 series ingebouwd gekregen? Zijn er ook oudere Amazons (dan 1969) die standaard zijn afgeleverd met een stuurhuis-met-rood-vuldopje? Ik hoor graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2005 11:08 #72661 door
Beantwoord door in topic type stuurhuis
Ik heb zelf een oud type stuurhuis. Toen het lekte heb ik alleen de onderste keerring vervangen. Die kun je gewoon bij een bedrijf dat in aandrijvingen etc. doet kopen. Volgens mij zijn de stuurhuizen uitwisselbaar. De asdiameter is bij mij 1" en de binnen diameter van het huis 11/4"(32mm.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2005 12:59 #72660 door
Beantwoord door in topic type stuurhuis
Ik heb een amazon combi uit 1969, maar wel met een metaal vuldop. Maar die auto is slechts een jaar in mijn bezit, dus over originaliteit kan ik niks zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2005 14:10 #72659 door
Beantwoord door in topic type stuurhuis
mijn AM1967 (origineel, 1ste eig.) heeft rood dopje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2005 19:00 #72658 door
Beantwoord door in topic type stuurhuis
er is in zoverre verschil,dat delaatste types een veiligheidsstuurstang hebben.Deze is dan gebogen.In de usa haddem ze dit al in 1967.Voor de keerringen en de lagers en pakkingen enz maakt dat echter geen verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2005 19:19 #72657 door
Beantwoord door in topic type stuurhuis
Bedankt niek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.