stuurhuis 142/144

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2005 22:40 #53822 door
stuurhuis 142/144 is gemaakt door
Ik wil het stuurhuis van mijn Chevrolet coupe 1946 vervangen door een Volvo produkt. Mijn vraag is: kan de pitman arm in elke stand op de splines geschoven worden?
Bedankt vast, groeten Rolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2005 22:52 #72818 door
Beantwoord door in topic stuurhuis 142/144
Rolf, dat kan niet. In de middenstand heeft het stuurhuis als het goed is geen speling (stuur kan niet verdraaid worden zonder de pitmanarm te laten bewegen). Hoe verder uitgestuurd wordt, hoe meer speling de ingaande as krijgt tov. de pitmanarm. Je moet er dus goed rekening mee houden dat de pitmanarm bij montage zodanig op de uitgaande as van het stuurhuis terecht komt, dat er in de middenstand geen speling is. Anders blijf je sturen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 20:20 #72817 door
Beantwoord door in topic stuurhuis 142/144
<p>
Een '46 Chevy Coupe? Dat is een schitterende wagen. Maar waarom een Volvo-stuurhuis? Als je een ander stuurhuis wilt, zou ik eens een oproep plaatsen op het Chevy Talk forum. Zie www.carnut.com/fchat.html

Misschien is het het overwegen waard om ook een andere voortrein te installeren? Zie dan: www.innovativerod.com/page1.htm#1001%20FRONT%20SUSPENSION

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 21:26 #72816 door
Beantwoord door in topic stuurhuis 142/144
Ik kies voor een volvo stuurhuis, omdat deze nog het meest lijkt op het origineel en de meeste recente Amerikaanse stuurhuizen zijn en/of te groot of met rembekrachtiging. Bovendien wil ik niet alleen het stuurhuis maar ook de stuurstang en stuur mee overzetten, temeer daar de Volvo stuurstang uit meerdere delen bestaat, wat passend maken ook weer vereenvoudigt. Maar nog steeds geen antwoord op de vraag of de pitman arm op elke mogelijke stand op de splines geschoven kan worden??
Bedankt Rolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2005 16:29 #72815 door
Beantwoord door in topic stuurhuis 142/144
ja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2005 18:46 #72814 door
Beantwoord door in topic stuurhuis 142/144
Bedankt voor alle stuurhuisinfo. Als ik het origineel niet kan reviseren, probeer ik een Volvo stuurhuis. Als dat lukt laat het het via het Forum weten. Misschien wel leuk.
Gr., Rolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.