voortrein p1800e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2005 22:59 #53725 door
voortrein p1800e is gemaakt door
beste forumleden

Vanmiddag is van mijn p1800e '70 de rechter schokbreker door de bovenste bevestiging (subframe) geslagen.

Nou heb ik begrepen dat je dat kunt laten lassen, maar ook dat dat niet mag van de apk.

Zal ik het laten lassen of moet ik op zoek naar een andere voortrein ? Heeft er iemand een voortrein ?

Hopend op andermaal goede raad,

Niels Wormgoor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2005 23:47 #73359 door
Beantwoord door in topic voortrein p1800e
heb ik een tijd geleden ook gehad en in verband met tijddruk - reis door Marokko binnen een paar weken - heb ik zondermeer een nieuw subframe door de dealer laten monteren. Met mijn huidige kennis zou ik dat niet op deze manier laten doen. Hoe dan wel? Ten eerste een verstevigingsring laten lassen bij de bovenste bevestiging van de schokbreker, precies op het zwakke punt dat het na 42 jaar begeven heeft. Vervolgens alle puntlassen vervangen door doorlassen, ook van de nieuwe draagarmen, daarna laten vlamverzinken en vervolgens laten poedercoaten en afmonteren met poly-urethaan bussen. Is duurder dan de standaard oplossing, maar je bent voor eeuwig van het corrosie probleem af, en de voortrein kan de huidige verkeersdrempels veeel beter aan. Na terugkomst uit de Sahara heb ik hier in het dorp een draagarm en schokbreker verbogen op zo'n kreng. Informeer eens bij Nordicar of bij Flok Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-02-2005 10:14 #73358 door
Beantwoord door in topic voortrein p1800e
Helaas is dit een zwak punt van de voortrein, de "shocktower" kun je met het inlassen van ringen herstellen/verstevigen. Als dit netjes gebeurt lijkt me het geen probleem bij de APK maar wellicht heeft iemand daar ervaring mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-02-2005 11:00 #73357 door
Beantwoord door in topic voortrein p1800e
Bedankt voor de tip !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-02-2005 13:06 #73356 door
Beantwoord door in topic voortrein p1800e
Bij mijn P1800 zijn ook al eens versterkingringen aangebracht dmv lassen. Als je de schokdempers niet demonteert zie je het ook niet. Als je het dus netjes(en goed) last is er geen probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.