stuurbekrachtiging amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2005 21:47 #53596 door
stuurbekrachtiging amazon is gemaakt door

ik ben van plan stuurbekrachtiging in te bouwen in mijn Amazon kan iemand mij wat gegevens aanleveren hoe ik dit het beste kan aanpakken

jac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2005 09:07 #74004 door
Beantwoord door in topic stuurbekrachtiging amazon
Ik zou beginnen met een stuurbekrachtiging set te zoeken uit een 144, of eventueel een 164, daarna moet je veel dingen aanpassen op lengte en dikte van conussen e.d. <br> Het is te doen, maar het is dus zeker niet makkelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2005 13:43 #74003 door
Beantwoord door in topic stuurbekrachtiging amazon
Stuurbekrachtiging? Je bent toch geen mietje? ;-) (eigenlijk ben ik gewoon jaloers...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2005 16:54 #74002 door
Beantwoord door in topic stuurbekrachtiging amazon
Het kan wel maar is wel een paar uurtjes werk, momenteel ben ik bezig mijn 140 van een stuurbekrachtiger te voorzien.
Heb er een gevonden die uit hetzelfde type komtm maar dan nog moet stuurhuis, stuurkolom, stuurarm worden vervangen. Probleem bij de Amazon is dat er 3 bevestigingsbouten zijn en het er
4 zijn bij de bekrachtigde. Tevens moet er nog al wat aan het chassis/binnenscherm worden gelast. Kortom een hele klus, probeer eerst maar eens een complet set van een 140 op te snorren. Mischien is een abonnement op de sportschool handiger
en goedkoper....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2005 11:16 #74001 door
Beantwoord door in topic stuurbekrachtiging amazon
rij eens langs bij Ben van Leeuwen, die hebben een electrische stuurbekrachtiging ontwikkeld voor de (klassieke) mini. Wellicht is het relatief makkelijk aan te passen aan de amazon.

Tekst op de site:
"De ombouw geschiedt door middel van elektrische stuurbekrachtiging, die in de stuurstang wordt ingebouwd.
De bekrachtiging wordt elektronisch aangestuurd, en reageert onder andere op de snelheid van de auto. Dit wil zeggen dat de stuurbekrachtiging sterk is als de auto stil staat of langzaam rijdt, maar bij hogere snelheden zal de stuurbekrachtiging zwakker worden"

www.minicentrebenvanleeuwen.nl/frames.ph...uurbekrachtiging.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.