amazon met stuurversnelling
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 16:24 #53583
door
amazon met stuurversnelling is gemaakt door
Wie weet er meer over Amazones met stuurversnelling?
Ik ben de eigenaar van een Amazon met stuurversnelling (zie ook V44-blad 2001). Net zoals die van A. Klok (laatste V44 nummer) is hij oorspronkelijk afkomstig uit Libanon. Ze zijn echter zeer schaars en voorzover ik weet zijn er maar twee in Nederland. Het schijnt dat er ook nog 1 in Alphen a/d Rijn is.
Ik probeer nu achter wat meer informatie te komen. Het enige dat ik op papier kan vinden is afkomstig uit het boek van Clausager "de klassieken: Volvo Amazon en P1800". Op blz 23 schrijft hij over een folder uit 1961 in Portugees, export, en taxigebruik i.v.m. doorlopende voorbank en dergelijke. Daar kom ik niet veel verder mee.
Mijn vragen voor dit forum zijn:
Weet iemand nog meer Amazones in NL met stuurversnelling?
Kan iemand mij nog aan extra informatie helpen over de bouw, productie etc van deze uitvoeringen?
Of tips waar ik eens zou kunnen informeren?
Bijv. internetsites in Amerika of Zweden?
Als er goede resultaten uitkomen zal ik mijn best doen om een artikel voor het blad te schrijven!
Alvast bedankt voor alle hulp.
Groeten, Tim
Ik ben de eigenaar van een Amazon met stuurversnelling (zie ook V44-blad 2001). Net zoals die van A. Klok (laatste V44 nummer) is hij oorspronkelijk afkomstig uit Libanon. Ze zijn echter zeer schaars en voorzover ik weet zijn er maar twee in Nederland. Het schijnt dat er ook nog 1 in Alphen a/d Rijn is.
Ik probeer nu achter wat meer informatie te komen. Het enige dat ik op papier kan vinden is afkomstig uit het boek van Clausager "de klassieken: Volvo Amazon en P1800". Op blz 23 schrijft hij over een folder uit 1961 in Portugees, export, en taxigebruik i.v.m. doorlopende voorbank en dergelijke. Daar kom ik niet veel verder mee.
Mijn vragen voor dit forum zijn:
Weet iemand nog meer Amazones in NL met stuurversnelling?
Kan iemand mij nog aan extra informatie helpen over de bouw, productie etc van deze uitvoeringen?
Of tips waar ik eens zou kunnen informeren?
Bijv. internetsites in Amerika of Zweden?
Als er goede resultaten uitkomen zal ik mijn best doen om een artikel voor het blad te schrijven!
Alvast bedankt voor alle hulp.
Groeten, Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2005 16:29 #74068
door
Beantwoord door in topic amazon met stuurversnelling
Hier in Bussum heeft er een jaar of 15 geleden ook één rondgereden; of dat 1 van de 2 is weet ik uiteraard niet. De (toenmalige) eigenaar had haar gekocht uit een partij die gestrand was in het Suezkanaal na het uitbreken van denk ik de Yom Kippoer oorlog, deze hele zending is uiteindelijk in Europa beland. Meer kan ik op dit moment niet vertellen, maar ben wel benieuwd naar meer.
- Willem Govers re Movers bv
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2014 22:01 #139996
door Willem Govers re Movers bv
Beantwoord door Willem Govers re Movers bv in topic amazon met stuurversnelling
Dit topic is wel heel oud, maar toch de vraag. Heb dus een Amazon met stuurschakeling en voorbank. Wie o wie heeft er nog zo'n ding. Is er echt ooit iets over geschreven en waar zijn de andere NL exemplaren gebleven. Was mijn Amazon (44-94-DN) 1 van de auto's waarover in dit topic werd gesproken? Kent iemand mijn Amazon en/of vorige eigenaren die me meer kunnen vertellen over de geschiedenis?