advies stuurslot gevraagd

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2005 10:41 #53446 door
advies stuurslot gevraagd is gemaakt door
Beste forumgenoten,

aangezien ik mijn amazon binnenkort dagelijks langs een drukke straat parkeer, wil ik een stuurslot als extra diefstalbeveiliging gaan gebruiken. Op internet ben ik verschillende sloten tegenkomen, die in uitvoering en prijs sterk varieren (bijvoorbeeld Stoplock ). Kan iemand van jullie mij advies geven over de bruikbaarheid van bepaalde stuursloten en vertellen welke modellen geschikt zijn voor een volvo amazon? Alvast bedankt!

Groeten, Ronald Pieters

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2005 11:18 #74743 door
Beantwoord door in topic advies stuurslot gevraagd
Mijn keuze zou eerder op een pedaalslot vallen. Deze zijn moeilijker te forceren. En als je er wat ervaring mee hebt heel makkelijk te plaatsen. De disk stuursloten zijn wel ok maar weer zo onpraktisch groot. De pedaalsloten zijn verkrijgbaar bij oa Halfords. Je zet daarmee je rem en koppelingspedaal aan elkaar vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2005 12:42 #74742 door
Beantwoord door in topic advies stuurslot gevraagd
gebruik zelf al jaren de Stoplock-Pro; past prima op een Amazon stuur, makkelijk bevestigen en makkelijk meenemen: leg 't tussen stoel en handrem; voordeel van dit systeem t.o.v.pedaalsloten is het gemak en de duidelijke aanwezigheid die van verre al zichtbaar is als het aan het stuur is bevestigd. Uiteindelijk gaat het om de preventieve werking, als ze de auto echt willen hebben helpt niets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2005 14:38 #74741 door
Beantwoord door in topic advies stuurslot gevraagd
Ik gebruik altijd een slot die stuur en koppelingspedaal verbind doormiddel van een dikke rode stang, goed zichtbaar van buitenaf, en niet snel te forceren. <br> Zoals Pieter ook al zegt, het gaat om de preventieve werking, en de vertragende werking. Kunnen ze niet binnen 5 minuten weg zijn, dan pakken ze gewoon de volgende auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2005 18:01 #74740 door
Beantwoord door in topic advies stuurslot gevraagd
Moet er wel om denken dat als je alleen een stang op je stuur zet (en geen disk) ze je stuur met een ijzerzaagje door kunnen zagen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2005 19:44 #74739 door
Beantwoord door in topic advies stuurslot gevraagd
Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik heb ook een massaslot tussen de - van de accu en de carosserie. Sleutel eruit en niets elektrisch werkt nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.