schoonmaken voorbrug

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2005 09:53 #53410 door
schoonmaken voorbrug is gemaakt door
Gisteren ben ik bezig geweest om de aangekoekte troep van- en uit de voorbrug te schrapen. daarbij zag ik dat er bij de pijpjes waar de lange bouten van de onderste wishbones doorheen gaan een verstevigingsplaatje zit, zodanig dat er daar vuil verzameld kan worden.
Hoort er geen afvoergaatje ergens onderin te zitten, zodat het stof, water en olie er uit kan? bij mij zat deze aan een kant vol met een mengsel van stof en olie, aande andere kant zat het ook vol met stof, maar daar was het droog, en er zat ook roest.
nu zat ik te denken om ergens een afvoergaatje te boren, of om de bovenkant dicht te maken door er een plaatje op te lassen, graag jullie advies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2005 10:49 #74872 door
Beantwoord door in topic schoonmaken voorbrug
Amazone? Er zit normaal een gat onderin de balk. Langs de zijkanten(achter de veren) zitten ook gaten. Ik heb de mijne met een stofzuiger en veel krabben leegemaakt. Daarna inspuiten met tectyl of iets dergelijks. Onnodig laswerk aan de ophanging zou ik niet doen. Het kan zijn dat ze er bij de apk over vallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2005 11:59 #74871 door
Beantwoord door in topic schoonmaken voorbrug
Inderdaad een amazone, die "gaten" aan de zijkanten gebruik ik ook om de binnekant schoon te krabben en leeg te zuigen, en er zit in het midden een klein afwateringsgaatje wat bij die van mij wel dichtzat met een mengsel van olie en zand, maar daar heb ik geen problemen (staat nog perfect in de originele grijze lak).
Ik bedoel de verstevigingsplaatjes die bij de pijpjes waar de lange bout voor de onderste wishbones doorheen moet (dat zit niet aan de binnekant van de voorbrug), daar kan achtergebleven vuil niet weg omdat de onderkant niet "open" is, als dichtlassen niet mag, is het dan een goed idee om onderaan een afvoergaatje te boren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2005 14:52 #74870 door
Beantwoord door in topic schoonmaken voorbrug
Ik denk dat een gaatje redelijk snel weer verstopt zit. Als je de ruimte achter de plaatjes schoon hebt zou ik ze dichtkitten. Dan kan er in ieder geval niks meer bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2005 20:57 #74869 door
Beantwoord door in topic schoonmaken voorbrug
Zorg inderdaad dat dat plaatje niet doorroest. Bij mij was dit wel gebeurd met het gevolg dat het pijpje ging schuiven waardoor bij het remmen mijn wiel wegklapte, levensgevaarlijk. Goed uitpeuren en kit instoppen lijkt mij de beste oplossing. Ik controleer het maandelijks!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.