sportstuur in amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2005 16:10 #53378 door
sportstuur in amazon is gemaakt door
Hoi, ik wil graag weten wat er allemaal bij komt kijken als ik een kleiner stuur in mijn Amazon wil plaatsen.
Ik heb namelijk een sportstuur uit een Volvo 440 te koop zien staan.
Hoor graag wie hier ervaring mee heeft.

Groetjes Casper & Femke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2005 16:36 #75018 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
Hoi Casper,
Een amazon heeft niet voor niets zo'n groot stuur, realiseer je dat zodra je er een kleiner stuur in zet gaat hij zwaarder sturen.
Voor het plaatsen is belangrijk dat de diameter van het gat én de vertanding hetzelfde zijn.
Of dat bij een 440 zo is?
Trek op de sloop een stuur van een 440 en vergelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2005 19:52 #75017 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
Weet iemand de diameter van het gat van een Amazone stuur???

Groetjes Casper & Femke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2005 21:20 #75016 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
een 440 stuur past niet op een amazone,ik heb nog wel een amazone sportstuur liggen,voor een prijsje mag je het hebben,als je niet te ver weg woont natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2005 22:11 #75015 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
een sportstuur in een Amazon gaat prima, ik rij zelf met een stuurtje van 36 cm diameter; kleiner zou ik niet gaan, met 185/70-15 banden stuurt het redelijk als de auto rolt, bij inparkeren wordt het duidelijk voelbaar, op bochtige wegen stuurt het prima; probleem is de naaf, er zijn naven in de handel, maar die hebben een zeer wisselende kwaliteit, de een gaat te diep over de stuurstang, de ander niet ver genoeg, heb er een fors moeten aanpassen op de draaibank om hem goed passend te krijgen, pas op dat de splines(ribbels) goed passen en dat het pennetje voor de richtingaanwijzerbediening juist gemonteerd is; als je een stuur met naaf uit een Amazon kan kopen heb je de meeste kand op succes, maar ook dat wil nog wel eens per auto verschillen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-05-2005 06:38 #75014 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
Heb daar zeker wel interesse in, ik woon trouwens in Gouda.

Groetjes Casper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-05-2005 12:38 #75013 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
hallo,ik woon in lommel (belgie) dit is juist op de grens bij valkenswaard,dit is dus niet bij de deur,hoe lossen we dat op ,
ik vraag voor dat stuur 25 euro,ik kom wel naar de volvo beurs in utrecht,maar dat duurt nog even,laat eens iets horen
groetjes, theo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2005 16:49 #75012 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
Hoi, wil het stuur op zeker hebben, heb alleen wat vragen, past dit stuur direct op de bestaande naaf of zit ie erbij ? Wat is de diameter van het stuur en heb je mischien een foto ?? Het beste lijkt me om het stuur per post te verzenden, hoor graag van je wat hier de x-tra kosten voor worden. Groetjes Casper & Femke mailvoorcasper@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2005 14:58 #75011 door
Beantwoord door in topic sportstuur in amazon
Scandcar verkoopt een naaf die op de Amazon past en waarop praktisch alle sturen (naafloze) kunnen worden gemonteerd. Ik heb een tijdje met een 440/460/480 sportstuur rondgereden en dat gaat prima. Komt iets dichter naar de bestuurder toe, da's naar mijn idee comfortabeler ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.