graden - graad minuten - uitlijnen pv

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2005 09:23 #53046 door
Mijn plaatselijke, erg behulpzame, banderboer vraagt voor zijn uitlijnapparatuur de gegevens voor de wieluitlijning in graad minuten. In de specificaties voor de PV kan ik alleen graden vinden voor caster en camber. Is dit makkelijk om te rekenen naar graad minuten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2005 10:39 #76442 door
Beantwoord door in topic graden - graad minuten - uitlijnen pv
Ik ben er uit, 60 minuten in een graad, -3/4 graad is 45 graad minuten. Dat de bandenboer dat niet wist.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2005 11:47 #76441 door
Beantwoord door in topic graden - graad minuten - uitlijnen pv
kwikfit???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2005 12:31 #76440 door
Beantwoord door in topic graden - graad minuten - uitlijnen pv
Neen, niet eens de Kwikfit. Het is de lokale "grote" jongen, ik neem aan dat het aan het gebrek aan kennis van de receptionist lag. vanmiddag gaan ze het weer proberen met de graden minuten. Ben benieuwd. Morgen moet ik naar Frankrijk met de PV, rally/toertocht rijden, zo'n 3000 km, deels door de Alpen. En het is altijd weer laatste minutenwerk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2005 13:43 #76439 door
Beantwoord door in topic graden - graad minuten - uitlijnen pv
Voor je gaat, lees als het kan nog even het stuk van Benjamin Flierman op www.tinustechniek.tk , doorklikken naar Amazon en Uitlijnen.
Interessante visie op het instellen van andere waarden dan de originele, vooral omdat de huidige banden veel steviger zijn dan toen onze auto's de fabriek verlieten. Afgelopen zaterdag is de ES volgens deze nieuwe inzichten uitgelijnd (toespoor op nul). Toegegeven, een dag eerder had ik ook alle rubbers van de ophanging vernieuwd, maar na het uitlijnen stuurde het veel beter. Een pelzierige rit gewenst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2005 15:03 #76438 door
Beantwoord door in topic graden - graad minuten - uitlijnen pv
Ik ben die discussie ooit gestart, na mijn vorige voorwielophanging-beurt. Op enkele amerikaanse sites wordt ook een andere uitlijning gesuggereerd (voor de amazon). Ik heb me na de discussie toch maar aan de fabrieks-waarden gehouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.