reactiearm

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-09-2005 18:58 #52939 door
reactiearm is gemaakt door
Ik wil de rubbers van de platte reactie arm l.a. vervangen, hoe pak ik dit aan? Dwz. wat moet ik allemaal lso halen?

bvd. joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-09-2005 20:09 #76989 door
Beantwoord door in topic reactiearm
Ik neem even aan: amazone oud type achteras?
Twee moeren van de beugel die de achteras omsluit losdraaien. Aan de andere kant zit de arm door een ophangpunt aan het chassis. De moer aan de achterkant losmaken. Rubbers vervangen en alles terug vastzetten zoals je het hebt gevonden. Dit soort dingen staan ook goed in de diverse handboeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-09-2005 20:23 #76988 door
Beantwoord door in topic reactiearm
Voor dat je begint, de moeren goed inspuiten met WD40.
Anders heb je kans dat de 2 draadeinden afbreken bij het losdraaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-09-2005 20:32 #76987 door
Beantwoord door in topic reactiearm
Ja het is voor een ot achteras.
Ik weet dat de moer van de draagarm / chassis bevestiging los zit.
Jouw manier is idd. de makkelijkste, maar ik vrees dat de 2 bouten van de bevestiging van de achteras - vangband vast zitten. (afbreken tot gevolg) Daarom vroeg ik me af of het ook op een andere manier kan.
Als ik beide reactiearmen links los draai en evt. de aandrijfas, kan ik dan de reactie arm uit het chassis trekken?
Of kom ik dan in de knoop met de veren & schokbrekers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2005 12:01 #76986 door
Beantwoord door in topic reactiearm
Loshalen kan niet anders. De as wordt omsloten door de beugel die tussen twee flenzen zit en kan er niet zijwaarts af. Om het deel uit het chassis te trekken zul je bijna alles aan de as moeten losmaken. Probeer eerst eens alles in te spuiten met kruipolie en maak het stukje draad dat uit de moer steekt goed schoon met een staalborstel. Lukt het dan niet kun je de moeren nog warmstoken of splijten met een moerensplijter. Overigens zijn nieuwe denk ik ook nog wel leverbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.