bus draagarm achteras
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Jouw wagen is van de M serie als het een originele 123Gt betreft. Heeft het oude systeem en alleen de eerste bus is voor deze ophanging, De laatste 2 zijn voor resp de B20A en B. Er zijn overigens diverse hardere bussen verkrijgbaar bv van IPD
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
chassisnr (zie bij bericht van Robert van Es "welk model en bouwjaar
amazon" en replies daarbij). In elk geval, de onderdeelnrs die je opgeeft
zijn voor "Achteras met bevestiging nieuw type". Overigens blijkt uit
de onderdelen bij "Achteras met bevestiging, P120, P130 oud type" dat geen
AMs GT met deze achteras gebouwd te zijn - ik neem echter aan dat het niet
dat oude type is dat Ed bedoelt als hij schrijft dat voor jouw AM "het oude
systeem" van toepassing is.
Blijkt er dan een B18 motor in te moeten zitten,
dan is het onderdeelnr 678887 (in voetnota van onderdeelboek staat: "P130
MGT ch 280979-"). De tekening toont ook aan dat die bus dan rond is
maar met 2 platte kanten.
Is het een GT met B20 motor, dan als volgt: 676914 voor B20A, 678887 voor
B20B.
Voor de B20 uitvoering toont de tekening dat beide bussen nu helemaal
rond zijn, dus ook voor het nr 678887 (dat bij B18 2 platte kanten heeft,
wat ik niet begrijp: zelfde nr voor 2 versch uitvoeringen).
Alles hangt er vanaf wat voor motor er nu in zit, en van je
bedoeling de wagen al of niet in originele staat terug te brengen. Wat voor
type draagarm er precies onder zit (dus voor B18 of voor B20A of B20B),
kan je uiteraard alleen maar zien door er eens te gaan onder liggen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
heeft, met afmetingen die men bvb zou bekomen door uit een boomstam met
diameter 7cm een stuk te zagen van 7cm hoogte. Het andere type bus die de
vorm "rond en 2 platte kanten" heeft, bekomt men dan door het stuk boomstam
met platte kant op de grond te leggen en er met hakmes links en rechts een
stuk af te kappen. De vorm vd bus die in de draagarm zit kan men ev.
gemakkelijker zien door achteraan een wiel te demonteren, dan kijkt men er
gewoon tegenaan, en dan hoeft men niet onder auto te gaan liggen. Ik heb
zelf nog nooit zo'n bus moeten vervangen, weet dus niet of dit zo maar gaat
zonder speciaal persgereedschap, maar vermoed dat dit geen leuke klus is
voor doe-het-zelver. Tot hiertoe behielp ik me steeds met gereed liggende
goede 2de hands draagarm vh juiste type, kan niet veel duurder zijn dan
nieuwe bus. Succes met vervanging - zorg in elk geval dat links en rechts dezelfde bus zit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Wellicht eerst wat huiswerk doen/lezen.
Haynes Manual voor de 120/130 staat o.a. de verschillen tussen oude en nwe type ophanging in. Kijk eens op ebay of marktplaats.nl
Een originele 123GT is een '67 met oud type ophanging en een B18B. de M serie dus.
Zie verrekijker en verwijzingen van Willy voor identificatie van VIN. (chassisnummer)
Begrijp ik het goed dat je (nog) geen lid bent van de V-44 ? als je dat wel bent is een bezoek aan het VOD waar een CD-rom te verkrijgen is met alle info die je zoekt voor nog geen 10 euro.
Handig......
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.