eindelijk de pitmanarm eraf
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2005 18:52 #52740
door
eindelijk de pitmanarm eraf is gemaakt door
Afgelopen jaar had ik een tweedehands stuurhuis gekocht voor mijn 144-er. Die heeft weliswaar minder speling dan de 'oude' maar ja deze lekt dan weer olie.<br>
Goedkoop was dus weer duurkoop want nu had ik nog niets goeds. Maar ik kon rijden dus dan intussen de oude maar eens reviseren.<br>
Informatie zoekend op internet zonk de moed me echter enigszins in de schoenen. Iedereen loopt maar te klagen over de demontage van de pitmanarm en met wat voor geweld die uiteindelijk losschiet!!.<br>
Dus toch maar eens een volgens mij redelijke poelietrekker gekocht en draaien maar... niet los te krijgen, ook niet met veel olie en timmeren.<br>
Ding in een hoek gesmeten en 2 maanden niet naar om gekeken, totdat een kennis zei "moet je mijn poelietrekker maar eens proberen". Zogezegd zo gedaan, en je raad het al, goed aandraaien, 2 klappen met een niet eens zo grote hamer en daar was ie.<br>
Binnenkort eens een revisiesetje halen en die wordt weer z.g.a.n.<br>
Nog een tip die ik nergens gezien heb - laat de moer er een aantal slagen opzitten, als het dan losschiet kan de pitmanarm nergens heen.<br>
Maar goed, dit maakte het weer tot een geslaagde dag
<br><br>Groetjes,<br>Jan
Goedkoop was dus weer duurkoop want nu had ik nog niets goeds. Maar ik kon rijden dus dan intussen de oude maar eens reviseren.<br>
Informatie zoekend op internet zonk de moed me echter enigszins in de schoenen. Iedereen loopt maar te klagen over de demontage van de pitmanarm en met wat voor geweld die uiteindelijk losschiet!!.<br>
Dus toch maar eens een volgens mij redelijke poelietrekker gekocht en draaien maar... niet los te krijgen, ook niet met veel olie en timmeren.<br>
Ding in een hoek gesmeten en 2 maanden niet naar om gekeken, totdat een kennis zei "moet je mijn poelietrekker maar eens proberen". Zogezegd zo gedaan, en je raad het al, goed aandraaien, 2 klappen met een niet eens zo grote hamer en daar was ie.<br>
Binnenkort eens een revisiesetje halen en die wordt weer z.g.a.n.<br>
Nog een tip die ik nergens gezien heb - laat de moer er een aantal slagen opzitten, als het dan losschiet kan de pitmanarm nergens heen.<br>
Maar goed, dit maakte het weer tot een geslaagde dag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2005 08:44 #77890
door
Beantwoord door in topic eindelijk de pitmanarm eraf
Wat was dan het verschil tussen je eigen poelie trekker en de de trekker van je kennis? M.a.w. waar zou ik op moeten letten bij aanschaf van een goede poelietrekker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2005 11:09 #77889
door
Ja, dat zou ik ook weleens willen weten.
En ook WAAR die twee slagen op zijn gegeven.
En ook WAAR die twee slagen op zijn gegeven.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2005 17:24 #77888
door
Het verschil tussen de poelietrekkers; de mijne is van de Praxis voor 30 Euro. Leuk ding maar op gegeven moment gaat de hele boel torderen als je maar blijft draaien. die van de kennis is er één uit een mechanische werkplaats en een professioneel ding met wat dikkere armen en een veel dikkere spindel. Ik kon dat ding dus veel harder aandraaien.<br><br>
De klappen gaf ik gewoon tegen de zijkant van de pitmanarm waar die op de as vastzit. Maar toegegeven, de vraag zal blijven wat de 2 maanden in de hoek met veel kruipolie ertussen in dit spel doen... <br><br>
Groetjes,<br>
Jan
De klappen gaf ik gewoon tegen de zijkant van de pitmanarm waar die op de as vastzit. Maar toegegeven, de vraag zal blijven wat de 2 maanden in de hoek met veel kruipolie ertussen in dit spel doen... <br><br>
Groetjes,<br>
Jan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2005 15:45 #77887
door
die van je kennis had waarschijnlijk ook fijnere draad op de spindel...