schokbrekers achter combi

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 11:47 #52712 door
schokbrekers achter combi is gemaakt door
Zoe het lijntje Koni Schokbrekers van 30/11 jonstleden. Ik heb bij EDS gevraagd en die kunnen geen Koni of Bilsteins voor een ama combi 69 achter leveren. Wel Monroe, voor € 49 het stuk. Wat vind het forum hier van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 11:56 #78052 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
Hoi Michiel;
informeer eens bij Dries Bakkenes in Barneveld. Persoonlijk ben ik niet zo weg van Monroe maar Dries kan je vast wel verder helpen en advies geven.

www.volvo-klassiekers.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 12:03 #78051 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
Ik heb instelbare koni's achter onder de combi. Bevalt zeer goed. Volgens mij kwamen ze van Martens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 12:22 #78050 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
Zat even te kijken bij Scandcar in Moergestel.
Daar hebben ze Bilstein voor de combi voor €98,00 p.st. Bedenk wel dat Bilsteins hard zijn. Maar dat had je al uit de vorige thread van mij gelezen. Ze hebben daar ook nog meer schokbrekers voor de combi.

www.scandcar.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 12:32 #78049 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
Oh ja, mocht je Bilsteins of andere gasdempers zelf monteren doe dat dan met de band erom waarmee ze ingedrukt geleverd worden. Pas na de montage de band door snijden. Anders is het een heidens karwei om ze intedrukken en tegelijkertijd te monteren.
Suc6!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 14:13 #78048 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
Volgens mijn beste weten zijn de shocks voor en achter verschillend. EDS meldt inderdaad wel Koni´s en Bilsteins voor de voorkant te hebben, maar niet voor de Combi achter. Klopt toch? Ik zal Dries eens contacten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 14:45 #78047 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
De Bilsteins achter voor een combi hebben inderdaad een ander serie nummer dan die voor een sedan. Voor de 1800 en de Amazon zijn ze hetzelfde voor en achter. Ze zijn waarschijnlijker anders gedempt, lees zwaarder, voor een combi. Maar Dries weet dat zeker. Je kan hem alleen 's avonds bereiken, telnr staat op zijn site. Koni en Bilstein zijn dempers die specifiek afgesteld zijn per model auto. Monroe e.d. zijn "algemeen" gedempt, en daarom goedkoper. Ze slijten ook veel sneller, Koni en Bilstein gaan veel en veel langer mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 15:12 #78046 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
Er zijn zeker wel Bilstein dempers achter leverbaar voor de Combi. De dempers van de VOlvo 140/164 serie, achter zijn gelijk aan de achterdempers van de Combi. Zo te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 19:25 #78045 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
Ik weet zeker dat er Bilsteins voor de Amazon combi worden geleverd. Wij hebben ze namelijk zelf onder onze combi zitten. En dit rijdt echt fantastisch. De wegligging is erg verbeterd. Wij hebben de schokbrekers overigens gekocht bij Scandcar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2005 20:56 #78044 door
Beantwoord door in topic schokbrekers achter combi
<i>Voor de 1800 en de Amazon zijn ze hetzelfde voor en achter. </i>
<p>
Hier moet ik een kanttekening plaatsen. Als je bedoelt dat de voordempers en achterdempers van een Amazon gelijk zijn aan die van de P1800, dan klopt dat. Maar als je bedoelt dat de Amazon-sedan en P1800 vier dezelfde dempers hebben, dan klopt dat niet. Bij de Amazon-B20 is het in ieder geval zo dat ook de sedan vóór andere dempers heeft dan achter. Dat geldt dus voor zowel de originelen als de Bilsteins. Hieronder de artikelnrs. voor de B20-P130 (sedan):
<p>
Origineel voor: 276879<br>
Origineel achter: 278690<br>
Bilstein voor: B46-0283<br>
Bilstein achter: B46-0293.
<p>
Wat betreft Monroe dempers, ik denk dat de originele Volvo-dempers en Monroe dempers dezelfde zijn. Het viel me n.l. op dat mijn Volvo-voordempers en Monroe-achterdempers beiden uit België kwamen. Toeval? Ik denk het niet. Monroe is gewoon Volvo's OEM...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.