draagarm door midden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 14:37 #52559
door
draagarm door midden is gemaakt door
Vanochtend met de Amazon combi ('67) over één van de vele drempels in drempelminnend Nieuwegein. KRAK! Draagarm rechtsachter gebroken ter hoogte van de achteras. Het uiteinde van de afgebroken arm wordt nu door de veer tot op 1mm van de grond gedrukt (tot ik in de auto zit en ga rijden, dan schraapt het over de grond). Het hele zaakje hangt aan de vangband. De Volvo staat nu ergens op een parkeerplaats bij een winkelcentrum maar daar kom ik niet meer uit, aangezien ik achteruit moet en dan rijdt hij zich schrap op de gebroken arm... Wat nu? ANWB erbij halen om hem weg te krijgen? Of weten jullie een andere truc?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 15:46 #78896
door
Beantwoord door in topic draagarm door midden
Pff, ik hoop dat mij dit niet gaat overkomen. Ik heb geen vangbanden meer... Sorry dat ik je verder niet kan helpen. Succes!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 15:57 #78895
door
Er komt nogal wat kracht op dus ter plaatse aanelkaar breien zie ik niet zitten. De enige oplossing is een nieuwe arm. Ik denk dat je inderdaad best de anwb vraagt om hem weg te halen op een aanhanger of wagen. Aangezien de as nu alleen nog steunt op het restant van de arm en de schokdemper zou ik hem ook niet slepen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 16:21 #78894
door
Marko, als je nog maar een paar honderd meter moet rijden kun je hem bij het lamme wiel opkrikken en een flinke blok hout tussen de achteras en en de carosserie leggen terhoogte van het aanslagrubber. Je hebt dan welliswaar geen vering meer maar het breng mogelijk voldoende ruimte om naar huis te rijden. Als je verder moet als een paar honderd meter dan lijkt een autoambulance de betere oplossing. Wat je overkomen is, is een bekend probleem. De wieldraagarm van de combi roest van binnen uit door. Er zit een groot rechthoekig silentblock in de wieldraagarm; daar kom je met roestwerende producten niet echt goed bij.
Al met al bijzonder vervelend, sterkte en succes.
Al met al bijzonder vervelend, sterkte en succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 18:28 #78893
door
Als je hulp nodig hebt, bel me dan even (030-6040134). Met een blok hout, lijkt rijden naar huis inderdaad mogelijk. Ik wil met alle plezier even meekijken/helpen. gr. Henry
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 19:37 #78892
door
Marco, ditzelfde is mij afgelopen zomer ook gebeurd, met de caravan er achter en volle koffer (van de combi). Is geen leuke ervaring, kan ik je vertellen. Je kunt inderdaad niets meer. Als je een nieuwe draagarm (adviseer ik) niet zelf kunt monteren, zoek dan eerst even uit wie dat wel kan en waar je er een kunt kopen. Laat dan de ANWB opdraven (als je toch lid bent) en de auto brengen waar hij gerepareerd gaat worden.
Nieuwe draagarm = nieuw combiplezier.
succes met de operatie.
Nieuwe draagarm = nieuw combiplezier.
succes met de operatie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 20:04 #78891
door
Veel voorkomennd probleem!Let wel goed op met dat blok hout als de remleiding bovenop de achteras ligt,anders remt de auto ook niet meer bij stuk gaan van de leiding.Ik had op mijn werk 2 weken geleden ook nog zon reparatie.Ik wil je auto wel repareren(voor minder dan de garagetarieven).OOk is het zaak de andere kant goed te bekijken en eventueel te repareren.Je moet de auto dan wel door de anwb naar mij laten brengen(dat hebben ze wel vaker gedaan) bel o6 24231515 omgeving Tilburg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 07:47 #78890
door
Hoi Henry bedankt voor je aanbod (en de hulp van alle anderen). Ik ga straks de ANWB bellen om hem naar de garage te transporteren, d.w.z. van de parkeerplaats bij Muntplein (kant van de Lidl) naar de garage bij de Karwei. Liefst zonder blok hout want onderweg kom ik weer tig drempels en andere ongerechtigheid tegen...<br>
Ik laat hier weer even weten als er een nieuwe draagarm(en) op zit en we weer vrolijk door Nieuwegein kunnen stuiteren
Ik laat hier weer even weten als er een nieuwe draagarm(en) op zit en we weer vrolijk door Nieuwegein kunnen stuiteren

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2006 21:32 #78889
door
Ik zou nog even terugmelden als we weer vrolijk over de drempels konden stuiteren: inmiddels twee nieuwe draagarmen rijker (en een paar eurootjes armer) maar we rijden weer 'als nieuw'! Wel een mooi gezicht hoor, van die glimmende draagarmen onder de auto...