speling stuurstang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2006 17:53 #52545
door
speling stuurstang is gemaakt door
Sinds enkele maanden rijd ik een super 144 uit '69. Ik ben er erg blij mee, maar heb nu een probleem.. Eigenlijk gaat het om twee dingen: als ik wegrijdt hoor ik een hele irritante zoem linksvoor. Ik vermoed dat het aan mijn band (overigens nog vrij nieuw) ligt in combinatie met de koud van de laatste week. Na een km of 5 is dat weg, maar toch...het klinkt behoorlijk hard. Daarnaast zit er speling op mijn stuurstang, ik kan als het ware mijn stuur een klein beetje "uittrekken", waarna het insturen min of meer geblokkeerd wordt (waar weer wel doorheen te duwen is, maar toch...). Nu is het zo dat ik (nog?) geen lid ben van de vereniging, maar ik hoop dat ik toch om advies/ ideeën mag vragen?
Alvast bedankt voor de reactie! Marijn
Alvast bedankt voor de reactie! Marijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2006 20:29 #78999
door
Beantwoord door in topic speling stuurstang
Ga alsjeblieft meteen naar een garage voor advies voordat er gewoon hele gekke dingen gebeuren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2006 23:04 #78998
door
Ik zou er geen meter meer mee rijden. Stel je voor dat je stuur dadelijk geheel blokkeert? De stuurinrichting is dermate eenvoudig dat een kenner snel door moet hebben wat er aan scheelt. Onze auto's zijn dermate oud dat er dingen mee kunnen gebeuren die met een normale oude auto nooit aan de orde komen. Voor die tijd staan ze al op de sloop.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2006 01:41 #78997
door
Okee, dank je wel, ik was idd. al van plan om even langs een garage te gaan. Ik heb zelf wel door waar het in zit, en ik weet ook dat er niets uit elkaar kan schieten, maar ik weet niet hoe ik de "pen" (ik ken de correcte term niet) weer geheel in de juiste proporties gebracht moet worden. Morgen ga ik naar direct naar een (klassieke) volvogarage, om te kijken of ze dit kunnen verhelpen. Dank je wel voor de moeite! Groeten Marijn