stuurbekrachtiging 144
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 14:31 #52468
door
stuurbekrachtiging 144 is gemaakt door
Ik rijdt met een fijne en nagenoeg originele volvo 144 uit 1974.
Aangezien de auto me steeds beter bevalt en hij steeds beter gaat rijden heb ik besloten hem lang te houden.
Een minpuntje: STUURBEKRACHTIGING moet hij (nog) ontberen.
Is er iemand die al eens een stuurbekrachtiging heeft weten in te bouwen in zo'n auto?
Bij wie kun je die kopen??
Een andere vraag: wat zou het kosten om hem over te spuiten, wanneer ik het voorwerk doe?
Of is de auto meer waard in de originele (best redelijke) lak??
alvast bedankt!!
Aangezien de auto me steeds beter bevalt en hij steeds beter gaat rijden heb ik besloten hem lang te houden.
Een minpuntje: STUURBEKRACHTIGING moet hij (nog) ontberen.
Is er iemand die al eens een stuurbekrachtiging heeft weten in te bouwen in zo'n auto?
Bij wie kun je die kopen??
Een andere vraag: wat zou het kosten om hem over te spuiten, wanneer ik het voorwerk doe?
Of is de auto meer waard in de originele (best redelijke) lak??
alvast bedankt!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 14:40 #79479
door
Beantwoord door in topic stuurbekrachtiging 144
Wat schat je meerwaarde in na het overspuiten? Spuiten is het werk niet, het voorbewerken is een mega klus. Zo ook voor een spuiter en daardoor kostbaar. Alle ramen/interieur/motor eruit, dan schuren/plamuren etc etc. Uitbesteden schat ik toch op echt min 4000 euro. Zelf voorbewerken vraagt toch veel vakkennis en de spuiter is niet gauw tevreden, je verwacht tenslotte een mooi eindresultaat van hem. De spuiter zal daardoor heel kritisch zijn op je werk. Alleen spuiten voor 800 euro kan niet. Rondje bellen helpt. Sommigen gaan hiervoor zelfs naar Portugal of Polen oid. Lekker lage milieu-eisen daar, wel vaklui heb ik gehoord. Persoonlijk zou ik het geld in mijn zak steken. Een professionele poetsbeurt (laten) doen kan heel goed uitpakken!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2006 16:05 #79478
door
Mocht je toch voor het snelle werk willen gaan, kun je eens kijken bij
www.alacar.nl/
Als je dan alles zelf voorbereidt ben je rond de 900 euro kwijt en als je hun de voorbewerking (=schuren) laat doen rond de 1800. Volgens mij moet je hem in alle gevallen zelf demonteren.
Als je dan alles zelf voorbereidt ben je rond de 900 euro kwijt en als je hun de voorbewerking (=schuren) laat doen rond de 1800. Volgens mij moet je hem in alle gevallen zelf demonteren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2006 16:11 #79477
door
Ik heb al een tijdje een SBK van een 164 te koop staan. De 144 heeft een iets kleiner stuurhuis en een iets kleinere pomp. Met een montageplaat en een aangepaste stuuras is de 164 SBK in te bouwen. Er zijn meer 164 stuurbekrachtigingen te vinden dan 140, omdat die uitvoering weinig is geleverd. Robert Straatmans (
www.volvofiel.nl
) heeft er gehad, en Wilpac in Zundert heeft er nog in voorraad. Maar wel duur... zeldzaam, weet je.. Mail maar bij interesse. Groet, Ron
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2006 17:29 #79476
door
Van de week inderdaad contact gehad met Jos Willemsen van Wilpac.
Dat is niet goed bevallen.
Hij had er inderdaad eentje liggen.
Hij zei voor minder dan 500 euro ga ik niet eens kijken of hij compleet is.
Wie schetst mijn verbazing dat toen ik telefonisch belangstelling toonde hij spontaan de vraagprijs bijstelde naar:....750 euro.
Ik heb maar niet verder onderzocht of het artikel voor mij interessant en passend was.
Ik heb de hoop uitgesproken dat hij maar snel een gek moetst vinden die hem van die Stuurbekrachtiging af wil helpen.
Ik zou willen adviseren vooral niet binnen het half jaar op te bellen, hij ruikt dan geld en vraagt dan misschien wel 1000 euro...
Maar gelukkig heb ik andere adressen die minder flexibel met prijzen en principes omgaan
Dat is niet goed bevallen.
Hij had er inderdaad eentje liggen.
Hij zei voor minder dan 500 euro ga ik niet eens kijken of hij compleet is.
Wie schetst mijn verbazing dat toen ik telefonisch belangstelling toonde hij spontaan de vraagprijs bijstelde naar:....750 euro.
Ik heb maar niet verder onderzocht of het artikel voor mij interessant en passend was.
Ik heb de hoop uitgesproken dat hij maar snel een gek moetst vinden die hem van die Stuurbekrachtiging af wil helpen.
Ik zou willen adviseren vooral niet binnen het half jaar op te bellen, hij ruikt dan geld en vraagt dan misschien wel 1000 euro...
Maar gelukkig heb ik andere adressen die minder flexibel met prijzen en principes omgaan