vooras pv 444

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2006 20:05 #52372 door
vooras pv 444 is gemaakt door
Ik wil de vooras van mijn katterug 444 bwjr 1957 restaureren/repareren danwel geheel of gedeeltelijk vervangen door een mij te koop aangeboden vooras van een 544.
Nu is mij bekend dat de bovenste en onderste draagarmen van een 444 gelijk zijn aan die van een 544.
Ik weet echter niet of alle onderdelen van een as van een 544 passen op mijn as van de 444.
Als ik goed geïnformeerd ben zou de bevestiging van het stuurhuis of ander gedeelte van de stuurinrichting tussen de 444 en 544 anders zijn.
Kortom, kan ik de vooras van mijn 444 geheel of gedeeltelijk vervangen door een vooras van een 544 ( of mogelijk een duet )
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2006 11:19 #79978 door
Beantwoord door in topic vooras pv 444
Jan,
Vraag wat is de reden om de assen om te bouwen?
Volgens mij kun je de assen zo om zetten, maar hang me er niet aan op, soms zijn er kleine verschillen die zo op het oog niet ziet.
Wel moet je de anker platen omwisselen, een 444 heeft andere remmen dan een 544
De draagarmen en de fusé,s zijn wel hetzefde.
vr gr Kees Vos Bennekom

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2006 14:17 #79977 door
Beantwoord door in topic vooras pv 444
Bij de 544 (en de P210) zijn twee verschillende assen gebruikt. Bij de vroegere modellen met B16 zat het hulpstuurhuis aan de as vastgelast. Bij de B18 modellen zat het hulpstuurhuis met bouten vast aan de rechter poot die van de carrosserie naar voren steekt (geen idee hoe die poot heet). De eerste is gelijk aan de 444, de latere is absoluut anders. Je ziet snel genoeg welke het is, als er een beugeltje rechts voor op de as gelast is, is het het vroege type. Bekijk ook even het onderdelenboek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD