krakende voortrein

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2006 14:44 #52042 door
krakende voortrein is gemaakt door
Wie kent het probleem ook.
Zeker bij warm weer kraakt de voortrein van mijn ama erg.wd40 helpt voor een paar dagen, siliconenspray hetzelfde. Het is bijna genant om door de stad te rijden.Weet iemand een goede oplossing of zo iets of toch maar nieuwe rubbers?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2006 18:32 #81645 door
Beantwoord door in topic krakende voortrein
Fuseekogels vervangen!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2006 18:39 #81644 door
Klinkt inderdaad als gevalletje fuseekogels. Vrij gemakkelijk te vervangen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2006 19:14 #81643 door
Is inderdaad goed zelf te doen, hoewel een brug wel erg handig is. Maar er zijn ook mensen die het gewoon op straat doen. Paar dagen voordat je aan de klus begint alle moeren even inspuiten met kruipolie, maar ik begrijp dat je de WD40 al aardig hebt gebruikt ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2006 22:06 #81642 door
Het geluid kan van drooggelopen of versleten fuseekogels zijn, of van versleten en verspochte ophangrubbers. In beide gevallen vervangen; de rubbers het liefts voor polyurethaan (PU).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2006 13:43 #81641 door
Wip anders eerst de fuseekogelhoesjes eens op en spuit er motorolie in. Probeer anders via de bovenkant. Weet je zeker (of niet) dat je in de goede richting zit. Los de bouten van de steunen van de stabilisatorrubbers, dus niet helemaal en probeer daar wat smeermiddel tussen te krijgen. Daarna weer vastzetten svp. Geen olie daar kunnen ze niet tegen, maar siliconevet/remmenvet/vaseline oid.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 11:31 #81640 door
Ik heb hetzelfde probleem voor m'n 144(67), dus maar even bij de VOD onderdelen gezocht: fuseekogels boven en onder. De kogels voor boven zijn bij de VOD €65. Op www.masterbase.nl/ kosten ze echter maar €31,50! (onder hebben ze geloof ik niet).

Kan dit prijsverschil te verklaren zijn door een verschil in kwaliteit en hoe belangrijk is dit?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 11:59 #81639 door
VOD heeft als doelstelling zo lang mogelijk orginele Volvo onderdelen te leveren. Vooral bij de Katterug en in iets mindere mate de Amazon. Orginaliteit is bij onderhoud en restauratie best belangrijk. Ook voor amazon zijn goedkopere imitatie delen leverbaar vooral bij slijtagedelen. De 140 modellen zijn relatief kort uit het dagelijkse beeld maar delen zijn ook nog volop leverbaar. Daarmee ook af en toe een stuk goedkoper. Orginaliteit heeft een kwaliteitsgarantie en juiste pasvorm tegen een redelijke prijs vind ik. Het bestaansrecht van VOD blijft toch ook noodzakelijk en wordt mede door vrijwillige(!) en enthousiaste volvo liefhebbers in stand gehhouden. Hulde.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD