stuur opknappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 10:36 #51974
door
stuur opknappen is gemaakt door
Mijn Amazon stuur is op diverse plekken opengebarsten. Ik zou dus die openingen kunnen opvullen en daarna polijsten/spuiten. Met wat voor materiaal kan ik het beste opvullen? Kunsthars bv? Polyester uit de botenbouw?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 12:15 #81958
door
Beantwoord door in topic stuur opknappen
Hoi...Marcel, heb het zelf eens gedaan met 2 componenten lijm, epoxy dus. De opening voor drie/kwart aftapen en vol laten lopen met Epoxy. (iets verwarmen) Zit nu nog perfect. Omdat het lichtdoorlatent is neemt het de kleur van het stuur aan. Succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 16:31 #81957
door
Na het bijwerken(kan ook met polyesterhars)kun je je stuur spuiten met alkydverf bijv. spuitbus van de hema wel eerst goed ontvetten/schuren. Een aantal lagen en de laatste goed laten vloeien.Daarna evt.polijsten met commandant oid.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 16:45 #81956
door
alweer een stuurprobleem? tweede al vandaag; ik adviseer ook hier een goed gebruikt stuur op de kop te tikken, onder "markt" wordt zelfs een 123 GT stuur aangeboden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 20:47 #81955
door
ik heb mijn stuur gerepareerd met epoxy putty (van
www.por15.nl
) dit is goed bewerkbaar als het net gekneed is en daarna goed na te bewerken met schuurpapier, eindigend met fijne korrel. Daarna bij een automaterialenshop een spuitbus kunststof primer en een spuitbus zwarte hoogglanslak gekocht en gelakt. Als laatste toch nog met een polijstpasta het geheel afgewerkt. Buiten werken gaf toch wel veel stof op de natte laag. Maar ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat.
Arie
Arie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2006 22:12 #81954
door
Kijk ook even hier: <br><br>
www.mondwinkel.de/amazon-restauration6.html
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2006 07:37 #81953
door
Het Duitse blad Oldtimer markt heeft een speciale uitgave gewijd aan interieurrestauratie waaronder ook stuurwielen. Eenvoudig via hun website na te bestellen.