140 staat scheef aan de voorzijde !

• Misha Hofkes (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2006 21:27 #51845 door Misha Hofkes (GAST)
140 staat scheef aan de voorzijde ! is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
<p>Mijn auto staat scheef aan de <strong>voorzijde</strong>. Duidelijk te zien dat de draagarm linksvoor verder omhoog staat dan rechts. Achterveren zijn ok (want net vervangen). Voor is optisch niets mis: geen gaten of gebroken veren, auto veert ok en schokbrekers zijn ook in orde. Draagarmen zijn ok. Auto spoort ook prima: geen trekken naar links of rechts, banden zijn niet bizar afgesleten.</p><p>Enige wat opvalt is dat de ringen en rubbers van de stabilisator rv speling hebben en eigenlijk vv moeten worden.., maar of dat tot een dergelijke scheefte kan leiden ?</p><p>Wellicht dat er ooit in een verleden 1 veer is vervangen vanwege breuk of zo..</p><p> </p><p>Kent iemand het verschijnsel ?</p><p>Het gaat om een 142 uit 69.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2006 21:44 #82486 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic 140 staat scheef aan de voorzijde !
Misha,

Heb hetzelfde euvel gehad bij mijn Volvo 144 uit 1968. Achter veren vervangen waardoor de kont omhoog kwam. Hierdoor werd het nog beter zichtbaar dat de auto aan de linkerzijde (bestuurderskant) scheef hing. Schokdempers waren niet lek. Dus heb ik de veren vervangen aan de voorkant. Wat bleek. Een veer had een andere dikte en was beduidend korter. De kracht was er ook uit. Nu staat ie weer mooi recht. Dus zou naar je veren kijken.

Groeten

Timo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD