Nieuwe banden, trekt nu naar rechts.
- Arnold van Loon (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-09-2006 22:20 #51844
door Arnold van Loon (GAST)
Nieuwe banden, trekt nu naar rechts. is gemaakt door Arnold van Loon (GAST)
<p>Ik heb nieuwe banden laten monteren, maar nu stuurt mijn amazon uit zichzelf iets naar rechts.</p><p>Niet veel, maar toch vervelend.</p><p>Voor die tijd had ik hiervan geen last.</p><p>Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De sporing?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-09-2006 09:03 #82491
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Nieuwe banden, trekt nu naar rechts.
<p>Ik zou de wagen even laten uitlijnen bij het bandencentrum.</p><p>Anders gaan je nieuwe banden gelijk weer scheef afslijten. Dat je er voorheen geen last van had heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de vorige banden al scheef afgesleten waren.</p><p>Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat de spanning in beide banden netjes gelijk is, verschil van spanning in de banden kan ook leiden tot scheef trekken.</p><p>Maar hoogstwaarschijnlijk is alles opgelost na een goede uitlijnbeurt.</p>
- 09664-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-09-2006 14:34 #82490
door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic Nieuwe banden, trekt nu naar rechts.
<p>Uitlijnen van de wagen is natuurlijk nooit slecht, en kan de oorzaak zijn, maar het volgende kan ook het geval zijn.</p><p>Kijk of de voorbanden met dezelfde zijde naar buiten zijn gemonteerd op de velg. "Dit kun je zien aan de hand van het serie/ code nr." Dit moet aan beide wielen aan de buiten zijde of aan de binnenzijde te zien zijn, dus niet 1 aan de binnen- en een aan de buitenzijde.</p><p>Wissel de voorwielen van zijde, dus van L naar R en andersom. Is het trekken nu naar de andere zijde, dan ligt het aan de banden ( gordel ligt niet altijd precies in het midden.) Je kunt in dit geval proberen op een van de wielen de band om te draaien op de velg, of een van de achterwielen naar voren te leggen.</p><p>Een en ander heeft te maken met de productie van de banden, en komt doordat de gordel van het karkas niet in het midden van het loopvlak van de band zit. Dit wil zich nog wel eens voordoen in series van de goekopere banden.</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2006 16:13 #82489
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Nieuwe banden, trekt nu naar rechts.
had ik ook eens, één DOTnummer zat aan binnekant, toen beiden aan buitenzijde gemonteerd en probleem was over
- Arnold van Loon (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2006 08:43 #82488
door Arnold van Loon (GAST)
Beantwoord door Arnold van Loon (GAST) in topic Nieuwe banden, trekt nu naar rechts.
<p>Gelijk even wezen kijken naar de DOT nummers. Bij beide voorwielen staan ze netjes aan de buitenkant. Bij beide achterwielen aan de binnenkant. Ik ga nog eens proberen de wielen van voor naar achter om te zetten (vier nieuwe banden) om te kijken of dat wat uitmaakt.</p><p>Anders wordt het zoals Dries aangaf: uitlijnen.</p><p>Bedankt voor de tips.</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-10-2006 19:41 #82487
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Nieuwe banden, trekt nu naar rechts.
<p>probeer eens een de voorwielen van links naar rechts te wisselen, en als dat niet helpt de band te draaien op de velg, dus een dot nr aan binnenzijde, de ander aan de buitenzijde; dit soort probleempjes kan je wel eens proefondervindelijk oplossen</p><p>uitlijnen kan uiteraard nooit kwaad</p>