Ruimer voor hulpstuurhuis Amazon
- Sybrand van der Meulen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2007 18:33 #51535
door Sybrand van der Meulen
Ruimer voor hulpstuurhuis Amazon is gemaakt door Sybrand van der Meulen
Halo, ik wil nieuwe bronzen bussen in het hulpstuurhuis (met smeernippel) van mijn Amazon zetten maar die moeten nog geruimd worden met een 'ruimer rond 18H7' (volvo). Kan iemand mij aan zo'n ruimer helpen cq mij daar bij helpen? Een beetje in de buurt van Bussum/Hilverrsum zou wel makkelijk zijn...of vraag ik nu wel erg veel ..??? Alvasty dank. Sybrand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-01-2007 10:03 #83880
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Ruimer voor hulpstuurhuis Amazon
<p>Sybrand,</p><p>de aanschaf van een 'ruimer rond 18H7' (volvo) zal wel heel duur zijn,
vandaar uiteraard je vraag. Er zijn vast wel een aantal mensen die dat in
hun bezit hebben. Een alternatief - omdat niemand blijkbaar antwoordt - zou
kn zijn dat je via een kennis of relatie, kontakt neemt met werkplaats van
bvb technische school, waar meestal niet (of toch veel minder) gewerkt wordt
volgens de gewone zakelijke normen, maw daar kan tussendoor wel eens iets
gratis, of tegen minimale vergoeding, voor jou gedaan worden. Anderzijds
zal je in gewone Volvo werkplaats ook wel vlug en niet te duur geholpen
worden denk ik.</p><p>Ik vermeld dit enkel als mogelijkheid, omdat ik nl zelf die (leuke)
mogelijkheid heb.</p><p>Groeten en succes met reparatie.
</p>
vandaar uiteraard je vraag. Er zijn vast wel een aantal mensen die dat in
hun bezit hebben. Een alternatief - omdat niemand blijkbaar antwoordt - zou
kn zijn dat je via een kennis of relatie, kontakt neemt met werkplaats van
bvb technische school, waar meestal niet (of toch veel minder) gewerkt wordt
volgens de gewone zakelijke normen, maw daar kan tussendoor wel eens iets
gratis, of tegen minimale vergoeding, voor jou gedaan worden. Anderzijds
zal je in gewone Volvo werkplaats ook wel vlug en niet te duur geholpen
worden denk ik.</p><p>Ik vermeld dit enkel als mogelijkheid, omdat ik nl zelf die (leuke)
mogelijkheid heb.</p><p>Groeten en succes met reparatie.
</p>
- Sybrand van der Meulen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2007 13:33 #83879
door Sybrand van der Meulen
Beantwoord door Sybrand van der Meulen in topic Ruimer voor hulpstuurhuis Amazon
<p>Hi Willy,</p><p>Dank voor je suggestie. Ik had inderdaad ook al hier bij Volvo Buitenweg gevraagd maar die hebben al die ouwe meuk opgeruimd.... Ik denk nog even verder na over je andere suggestie maar hoop dat er toch iemand onder de leden is die zo'n ding heeft....
</p>

- Piet Huijerjans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-01-2007 21:05 #83878
door Piet Huijerjans (GAST)
Beantwoord door Piet Huijerjans (GAST) in topic Ruimer voor hulpstuurhuis Amazon
hallo, ik heb onlangs zelf de bussen nog vernieuwd en niet hoeven te ruimen. wel moet je ze met een goed passend hulpstuk inpersen zodat er geen bramen ontstaan. je kunt er ook doorheen gaan met schuurlinnen , rol dit op een stuk rond dat met het schuurlinnen erom nognet past in de bus, maak hiermee een draaiende beweging. wel fijn linnen gebruiken korrel 100,het is maar heel weinig wat er uit hoeft.sucses piet
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-01-2007 23:01 #83877
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Ruimer voor hulpstuurhuis Amazon
<p>Ik ben onlangs zelf op zoek geweest naar een ruimer (zelfde maat) voor het hulpstuurhuis van mijn Duett. De handruimer 18H7, maar ook diverse verstelbare ruimers bleken te koop te zijn bij een groothandel in professioneel gereedschap, in mijn geval firma Laman in Alphen aan den Rijn. Prijs: ongeveer 90 euro. Op marktplaats stonden overigens ook gebruikte sets handruimers, voor aanzienlijk lagere prijzen.</p><p>Heb echter ook geinformeerd bij een garagehouder en ben toen naar een machinefabriekje gegaan. Zij hebben, terwijl ik er op kon wachten de bussen exact op maat geruimd, deden zij gratis, maar ik kan me niet voorstellen dat het erg duur is als je wel moet betalen. Het is vooral een kwestie van welwillendheid om zo'n klusje op te pakken.</p><p>Het kan inderdaad zo zijn dat nieuwe bussen passen rond de oude, gebruikte, pin van het hulpstuurhuis. Dat betekent waarschijnlijk dat die pin is ingesleten (en eigenlijk ook aan vervanging toe is. Als beide onderdelen nieuw zijn moet hoe dan ook worden geruimd, gebeurde ook af fabriek. Overigens hebben late Amazons een wat makkelijker oplossing met nylon bussen.</p><p>Bij Duetts en kattenruggen doet de noodzaak tot 'ruimen' zich vaker voor: o.a. bij lagerbussen voor de pedaalas en, nog wat complexer, bij het reviseren van de fusees.</p><p> </p>
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2007 21:05 #83876
door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic Ruimer voor hulpstuurhuis Amazon
Franks motoren revisie vlak bij centraal station hilversum (geen reclame) suc6