Duett, caster probleem
- Kees van der Heiden (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-03-2007 10:06 #51410
door Kees van der Heiden (GAST)
Duett, caster probleem is gemaakt door Kees van der Heiden (GAST)
<p>Gisteren ben ik met mijn pas gerestaureerde Duettje bij een uitlijncentrum geweest. Camber en toespoor staan nu mooi. Maar we kregen het caster niet goed. Alhoewel de excentrische bouten helemaal naar achteren zijn gedraaid, heb ik nog steeds -1 graden caster. Met andere woorden de kingpin hangt als het ware 1 graad naar voren. Dat lijkt me teveel. Kan je net als bij een Amazon dit oplossen met vulplaatjes onder de vooras? Is de PV/Duett vooras daar wel stevig genoeg voor?</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 11:18 #84562
door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Duett, caster probleem
<p>Vervelend. Op zich lijkt me alles alles wel sterk genoeg om met vulplaatjes te werken, echter er moet een reden voor zijn waarom de normale afstellng niet werkt. Weet je zeker dat de aftsteller begrijpt hoe de afstelling gedaan moet worden?</p><p>De excentrische bus <strong>geen bout</strong> in de bovenste ophanging kan meer dan 360 graden gedraaid worden waardoor deze op het schroefdraad van de bout naar voren en achteren gaat. Komt dit links en rechts voor?</p><p>success Leo</p><p> </p>
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 11:49 #84561
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Duett, caster probleem
volgens onderdeelboek moet er bij Duett tussen voorbrug en chassis een plaatje nr 658964 zitten, en dit links en rechts aan de kant vd motor. Doorheen dit plaatje gaan telkens 2 van de 4 bouten die voorbrug en chassis, zowel links als rechts, aan mekaar houden. Omdat dit plaatje echter in de lengte-richting loopt zie ik niet in hoe dit invloed op caster zou kn hebben, maar het moet er wel tussen zitten. Idem voor PV (maar dan ander onderdeelnr). Zie ook de bedoeling van dit plaatje niet direct in. Vind het niet terug bij VOD, Scandcar, GCP; ook niet tussen onderdelen van mijn gedemonteerde PV. Wie kan hierover iets meer vertellen: waarom aanwezig?, hoe dik bij P210, bij PV?, heeft het toch invloed op uitlijning?
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-03-2007 12:54 #84560
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Duett, caster probleem
<p>Excentrische bus, inderdaad geen bout. Ik weet zeker dat de beste man het op de goede manier heeft geprobeerd. Ik stond er met mijn neus bovenop. Het probleem zit zowel links als rechts (gelukkig maar, mijn auto is wel redelijk symetrisch). Wat de oorzaak is van dit probleem weet ik helaas ook niet en ik denk dat je daar pas achterkomt op een richtbank. </p><p>Die shim uit het onderdelenboek is inderdaad erg vaag, snap ik ook niet. Het zat er bij mij ook niet op.</p><p>Op zich rijdt de auto netjes, hij zou wat stabieler mogen zijn op snelheid.</p><p> </p>
14-03-2007 11:53 #84559
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Duett, caster probleem
<p>"Op zich rijdt de auto netjes, hij zou wat stabieler mogen zijn op snelheid."</p><p>Dat zal inderdaad veroorzakt worden door de verkeerde caster. Het gebruik van vulplaatjes hoeft geen probleem te zijn, dus dat kun je gerust overwegen.</p><p>Succes, Ben</p>
tinustuning.nl
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-03-2007 11:56 #84558
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Duett, caster probleem
<p>Goed dan ga ik wat plaatjes knippen. Met wat goniometrie moet er wel uit te komen zijn hoe dik ze moeten zijn.</p><p> </p>