- Berichten: 3
stuurbekrachtiging 145
- Erik Schreuder (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2007 12:55 #51402
door Erik Schreuder (GAST)
stuurbekrachtiging 145 is gemaakt door Erik Schreuder (GAST)
<p>Ik heb enkele jaren geleden de stuurbekrachtiging van een 245 gedemonteerd en ben voornemens dit onder onze 145 te plaatsen.</p><p>Wie heeft hiermee ervaring en/of zou mij tips/truuks kunnen meedelen?</p><p>Erik</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 429
17-03-2007 11:36 #84604
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic stuurbekrachtiging 145
<p>Dat zal niet zomaar gaan. Stuurinrichting 240 is fundamenteel anders dan van de 140-serie. De eerste heeft een tandheugelbesturing, de ander worm en rol. Denk dat je op zoek moet gaan naar stuurbekrachtiging uit 140 of 164.</p><p>succes.</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 584
17-03-2007 12:01 #84603
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic stuurbekrachtiging 145
Als je 145 zwaar stuurt dan zou ik eerst eens naar de (onderste) fusee's kijken, de ophang rubbers controleren en de uitlijning, mn caster laten bijstellen en zorgen voor de juiste bandenspanning. Dat is minder werk en goedkoper dan een stuurbekrachtiging inbouwen. Als dat allemaal in orde is dan vind ik een 145 absoluut niet te zwaar sturen. Persoonlijk vind ik stuurbekrachtiging niet prettig rijden. Het filtert al je contact met het wegdek weg, je voelt niet meer goed aan wat de auto gaat doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- roger reijngoud (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
03-04-2007 20:22 #84602
door roger reijngoud (GAST)
Beantwoord door roger reijngoud (GAST) in topic stuurbekrachtiging 145
<p>Hallo,</p><p>Ik ben gespecialiseerd in het inbouwen van elektronische stuurbekrachtigingen in klassiekers. Voordelen t.o.v. hydrauliek, er is niks van zichtbaar onder motorkap alles zit onzichtbaar onder dashboard, kost géén extra pk's of benzine bij rechtuit rijden, originele stuurhuis en dus ook overbrenging wordt behouden, géén lekkende hydraulische vloeistof, alles is volledig programeerbaar, het is bijvoorbeeld mogelijk om de bekrachtiging alleen te laten werken bij parkeersnelheid of deze volledig snelheidsafhankelijk te maken. Het is ook mogelijk om de stuurbekrachtiging met een knopje uit te schakelen. Bij eventuele stroomuitval stuurt de auto exact zoals zonder stuurbekrachtiging. De sets die ik maak worden altijd geïnstalleerd zonder iets te lassen of gaten in de carrosserie te boren zodat alles eventueel naar de originele staat kan worden terug gebracht. De kwaliteit van de sets is zodanig dat een Duitse TüV keuring mogelijk is. Deze stuurbekrachtiging is echt een uitkomst voor auto's met een sportstuur en/of brede banden. Het is echt onwerkelijk om in een oldtimer te rijden die zo stuurt. Het "gevoel" is veel beter dan dat van een hydraulische bekrachtiging, het lijkt op de normale besturing, zij het iets meer gedempt over oneffen wegen.Ik ben benieuwd of er leden met Amazone's zijn die hierin geïnteresseerd zijn. Des te meer auto's des te lager zijn de ontwikkelingskosten. Als iemand geïnteresseerd is kunnen ze mij mailen of bellen op 06 51845088. Uiteraard is het dan mogelijk om een proefrit te maken, ik heb momenteel een Opel GT uit 1969 met een ingebouwde set.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- mark smeets (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
08-04-2007 22:39 #84601
door mark smeets (GAST)
Beantwoord door mark smeets (GAST) in topic stuurbekrachtiging 145
<p>hallo , ik ben geintereseerd in deze elektronische stuurbekr, voor in een amazon (brede banden / klein stuur)</p><p>is dit iets uit een andere auto of is dit zelf ontwikkeld ?</p><p>heb je foto's beschikbaar, of een technische beschrijving?</p><p>Mijn mail is
marjanmark@home.nl
</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 149
21-09-2007 20:19 #84600
door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic stuurbekrachtiging 145
heb ooit stuurbekrachtiging in mn 145 gehad. Met inparkeren is het prachtig (met 1 vinger sturen) maar op de snelweg vond ik het veel te vaag, alsof je op ijs rijdt. Ik zou er dus niet aan beginnen. Overigens is de stuurbekrachtiging in grote lijnen gelijk aan die van een 164. Alleen zit de pomp bij een 140 bovenop de cylinderkop gemonteerd, en bij een 164 (volgens mij) aan de zijkant van het blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.