Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 14:56 #51039
door E. van Oostveen
Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper is gemaakt door E. van Oostveen
<p>ff voorstellen. Ik ben Erik en ben in het trotse bezit van een gerestaureerde oranje Volvo 142 uit 1974 met "amerikaanse" bumpers.</p><p>Momenteel ben ik voor een ander V44 lid bezig met het inlassen van het achterscherm. Nu blijken het bovenste achterscherm en het onderste achterscherm niet geheel op elkaar aan te sluiten. De onderste verloop iets naar binnen nog voor de bumper uitsparing. Ik vraag me af of dit orgineel zo bedacht is? Ik ga er van uit dat het geleverde deel (gehaald bij het VOD) de juiste verhoudingen en afmetingen heeft.</p><p>M.v.g., Erik (Nijmegen, werkplaats te Venhorst)</p><p>P.S. Als ik hem (logischerwijs) wel vlak mee laat lopen sluit het te plaatsen achterdeel onder niet aan bij de oorspronkelijke bevestiging.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap Profijt (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 20:32 #86079
door Jaap Profijt (GAST)
Beantwoord door Jaap Profijt (GAST) in topic Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper
Hoi Erik
Heb bij m'n (nu rode ) 142 uit 1974 aan weerszijden wielkuiprand (binnen en buiten) ,onderste gedeelte achterschermen,en de reservewielbakken vervangen.
Het door jou bedoelde gedeelte dat ik geleverd kreeg (automaterialen zaak) moest ik behoorlijk aanpassen ( eigenlijk voor ontworpen 240 ?).
Het is me echter niet duidelijk met welk bouwjaar je nu aan het lassen bent,vóór 1974 ziet het er immers anders uit ,hier moet volgens zeggen wel passend spul voor te krijgen zijn.
Verder is zo'n auto mischien wel is vaker "bij de dokter geweest ".
Heb bij m'n (nu rode ) 142 uit 1974 aan weerszijden wielkuiprand (binnen en buiten) ,onderste gedeelte achterschermen,en de reservewielbakken vervangen.
Het door jou bedoelde gedeelte dat ik geleverd kreeg (automaterialen zaak) moest ik behoorlijk aanpassen ( eigenlijk voor ontworpen 240 ?).
Het is me echter niet duidelijk met welk bouwjaar je nu aan het lassen bent,vóór 1974 ziet het er immers anders uit ,hier moet volgens zeggen wel passend spul voor te krijgen zijn.
Verder is zo'n auto mischien wel is vaker "bij de dokter geweest ".
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 23:10 #86078
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper
<p>De auto is uit 1965 en 32 jaar oud. Wat ik begrijp is dat het eigenlijk zou moeten aansluiten en niet dat het op de naad langzaam vanaf de wielkuiprand richting bumper langzaam naar binnen toe verloopt.</p>
- Jaap Profijt (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-08-2007 10:48 #86077
door Jaap Profijt (GAST)
Beantwoord door Jaap Profijt (GAST) in topic Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper
Amazone dus ?
- Thomas Groeneveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2007 17:40 #86076
door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper
Ik denk dat Erik zich vergist heeft, hij bedoelt vast 1975. Hoe en wat verder weet ik niet... ik ken alleen amazon`s van binnen en van buiten.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2007 01:11 #86075
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper
Excuses voor mijn onduidelijkheid. Het gaat om een Volvo Amazon van 1967. Samen met de eigenaar doen we een aantal delen vervangen.
- Hans Hoogeslag (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 21:29 #86074
door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic Achterscherm onder tussen acherwiel en bumper
<p>als het een amazone is van 67 bedoel je vast het schermdeel boven het losse ribbeldeel het ribbeldeel moet achter inderdaad naar binnen lopen als je bij het vod een rand voor het achterscherm hebt gekocht zie je daar de uitsparing wel zitten bij de wielrand ligt de punt van het ribbeldeel buiten bijna gelijk en loopt dan wel een cm naar binnen </p><p> </p><p>groeten hans.</p>