Volvo 164 uit 1969 te ruil of te koop aangeboden

• TIM Jansen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2026 11:12 - 28-01-2026 11:16 #1479763 door TIM Jansen
Type: Volvo 164 De Luxe
Vraagprijs: 6000€
Bouwjaar: 1969
KM-stand: 372.882 km
Kleur: Donder en lichtblauw two tone
Brandstof: LPG en Benzine

Ongeveer drie jaar geleden gekocht en twee jaar lang plezier mee gehad. Op vakantie mee geweest (Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland) en altijd met plezier gebruikt maar nu eigenlijk al een tijdje opzoek naar iets andere Volvo. Het liefste zou ik ruilen met een oude Volvo bij voorkeur een Amazon of Amazon Combi. Hierbij vind ik het niet juist leuk als er werk aan zit of hij niet prachtig is, maar wil ik er wel “mee naar huis kunnen rijden”. Mijn voorkeur gaat dan ook echt uit naar een ruil. Vooral ook omdat me dat heel leuk lijkt en ik echt opzoek ben naar een Amazon. 

Auto rijdt goed, maar heeft ook al wat jaren mee gemaakt en kan dus op plekken ook wel wat liefde gebruiken. Ik heb de carburateurs ultrasoon gereviseerd en hij rijdt nu weer op LPG en op Benzine maar de afstelling kan hier nog wel wat beter. Er zitten rondom wat roestplekjes en er zit een gaatje in de uitlaat. Het interieur is _enorm_ comfortabel maar niet de mooiste meer, er zit wel nieuwe vloerbedekking en matten in. Ook is de kabel van de voorklep niet helemaal betrouwbaar meer en heeft een eikel in de straat de rechter spiegel er af getrapt.

De vorige eigenaar heeft er de Budapest rally mee gereden en daarvan heb ik ook nog een volledige onderhoudshistorie. Zelf heb ik ook een hoop foto's van over de tijd. Factuur van de beurt die ik heb laten doen en wat losse onderdelen er bij.

Wat krijg je er bij:
- Bluetooth Radio!
- Set winterbanden indien gewenst
- Uitgeprint werkplaatshandboek
- Wat losse onderdelen o.a. van de carburateurs
- Hoop papierwerk
- Verhalen

Fotoalbum: 
[img

Laatst bewerkt 28-01-2026 11:16 door TIM Jansen. Reden: Text aanpassing en foto's toegevoegd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.