- Berichten: 30
Volvo 145, 1970
- Roy Bakker
- Junior lid
-
Minder
Meer
31-07-2025 16:21 - 31-07-2025 16:32 #1478059
door Roy Bakker
vraagprijs €5555,-
Volvo 145 SStation 1970,
1ste serie Californië white Prachtige bolide, wegenbelastingvijr en apk vrij.Voordeliger rijden is er niet, rijdend op LPG!( alleen lpg) helaas vorige eigenaar benzine tank eruit gehaald. LPG 40 liter. Rijbereik zo'n 270km tank is vol voor 3 tientjes.
Deze 145 is reeds goed onderhanden genomen: - nieuwe alluminium radiateur-
nieuwe Chrome kleppendeksel (orinele nog erbij)- nieuwe gas verdamper-
nieuwe slangen daar waar nodig-
nieuwe dynamo-
nieuwe riem-
nieuwe open Chrome luchtfilter-
nieuwe membraam in carburateur-
nieuwe ontsteking Bosch met contactpunten- nieuwe verdelerkap + rotor-
nieuwe bougies-
nieuwe bougiekabels-
nieuwe bobine-
nieuwe waterpomp-
nieuwe oliefilter plus 4 liter nieuwe olie-
nieuwe krukaskeering-
nieuwe Chrome dubbele claxons -
kleppen opnieuw gesteld- pakkingen daar waar nodig vervangen.
De station staat op originele verbrede GT-staal velgen.15" . Met Chrome doppen. Wel aantal deukjes helaas in de wieldoppen.1 velg daarvan heeft wat blaasjes. Met prima banden eronder.
Chrome dakdragers voor de old-skool look. Mooie zwart leren deurpanelen geïnstalleerd, en de voorste stoelen zijn inmiddels ook van zwart leer. vorige waren helaas verzaagd voor speakers. Oude deurpanelen krjjg je er bij.Achterbank bruin stof.1 hendel bijrijdersstoel gaat los. Dient moertje achter gezet te worden. Blauwe en zwarte hoofdsteunen aanwezig.
Ook nog een origineel knikscharnier voor achterraam, en 2 losse voorraampjes die open kunnen met scharnieren.
Eventueel ook een Set alluminium velgen originele volvo zonder stoeprandschade velgen als nieuwstaat.Wel 2 banden daarvan aan vervanging toe.16" 5x108. Zie andere advertentie.
2 goede voorbumper 1 wat minder in het Chrome werk, beiden zijn goed.
Klokje zit nog in het middenconsole, werkt maar krijg niet ingesteld op de juiste tijd, helaas doet het stelwieltje niets meer.
Originele brede voorspatborden, deze vind je niet meer. Veelal zie je de 2 serie erop die hebben een vele smallere aansluiting naar de wielkasten.
Originele Chrome sierstrippen nog volledig compleet aan de auto en in mooie staat. Ook dit is vrijwel niet meer te vinden.
Helaas werkt het tellerhuis van de kilometer registratie niet meer juist en zit een ontbreken in het 3de wieltje. Soms draait de klok dus met 2 cijfers tegelijk.Ik heb de auto zelf gekocht met 681.000 km erop maar toen was de meter dus al kapot.Staat nu ruim 790.000 km op maar dit is niet kloppende. Schatting dat ik er zo'n max 20.000 a 25.000 mee heb gereden. Wordt dagelijks mee gereden.
Net nog een 1500km probleemloos mee gereden naar de belgische ardenne, met aanhanger gewoon bij luik in de 3de versnelling standaard 65km p/u heel leuk als je zo met je oldtimer nieuwe autos met caravan en vraxhtwagens inhaalt de bergen omhoog.
.Gewone km teller doet zijn werk naar behoren en is zelfs behoorlijk accuraat met navigatie snelheid.
Minpunt is dat de raamrubbers wel een keer vervangen mogen worden.Vorige eigenaar heeft deze afgekit om lekkages te voorkomen. Niet zoals het hoort dus. En werk aan de wielkasten zijn door vorige eigenaren niet mooi gedaan.
Ik gebruik de 145 als Dailey driver, dat is waar ze tenslotte voor gemaakt zijn. Altijd veel bekijks en reacties.
Buitenzijde deuren en wielranden zijn ooit door één van de vorige eigenaar aangepakt maar zeker niet mooi.Als je het opnieuw doet, netjes last en hele auto spuit staat ie wel op concourstaat. Dan kan je snel naar 10 tot 12.000 euro verwachten.
Ik heb van alle eigen onderhoud, reparaties, onderdelen alle documentatie.
Ook beschik over 2 tal werkplaats handboeken voor de 1 series.1 grote werkplaatsboek /map geheel compleet (uniek) vanuit garage van vroeger.Vraagbaak zit er ook nog bij.
Nog volop nieuwe onderdelen erbij, zoals aantal verdelerkapjes, rotors, bougiekabelset, bobine, membraam voor de carburateur, en een condensator. Dit alles is nieuw! Nooit gebruikt. Verwacht geen concours staat voor een old timer van 55 jaar oud.
Auto is recent nog getaxeerd door de volvo klasieker vereniging. Daardoor kan ik de auto nu All-Risk verzekeren voor maar €25,- per maand. Dit zijn ook de enige kosten aan de wagen. Je kan ook wa of wa+verzekering afsluiten maar voor dat geeltje volledige dekking vind ik wel erg fijn.Taxatie rapport krijg je er uiteraard bij.
De reden van verkoop is dat wij een camper/busje willen.
Vraagprijs is bespreekbaar naast de auto.
Ik ben vast iets vergeten maar denk dat t voor zich spreekt alles.
Persoonlijk contact kan via 0622070588.
Ook voor meerdere foto's en bezichtiging.
auto staat in Borger Drenthe.
Volvo 145, 1970 is gemaakt door Roy Bakker
vraagprijs €5555,-
Volvo 145 SStation 1970,
1ste serie Californië white Prachtige bolide, wegenbelastingvijr en apk vrij.Voordeliger rijden is er niet, rijdend op LPG!( alleen lpg) helaas vorige eigenaar benzine tank eruit gehaald. LPG 40 liter. Rijbereik zo'n 270km tank is vol voor 3 tientjes.
Deze 145 is reeds goed onderhanden genomen: - nieuwe alluminium radiateur-
nieuwe Chrome kleppendeksel (orinele nog erbij)- nieuwe gas verdamper-
nieuwe slangen daar waar nodig-
nieuwe dynamo-
nieuwe riem-
nieuwe open Chrome luchtfilter-
nieuwe membraam in carburateur-
nieuwe ontsteking Bosch met contactpunten- nieuwe verdelerkap + rotor-
nieuwe bougies-
nieuwe bougiekabels-
nieuwe bobine-
nieuwe waterpomp-
nieuwe oliefilter plus 4 liter nieuwe olie-
nieuwe krukaskeering-
nieuwe Chrome dubbele claxons -
kleppen opnieuw gesteld- pakkingen daar waar nodig vervangen.
De station staat op originele verbrede GT-staal velgen.15" . Met Chrome doppen. Wel aantal deukjes helaas in de wieldoppen.1 velg daarvan heeft wat blaasjes. Met prima banden eronder.
Chrome dakdragers voor de old-skool look. Mooie zwart leren deurpanelen geïnstalleerd, en de voorste stoelen zijn inmiddels ook van zwart leer. vorige waren helaas verzaagd voor speakers. Oude deurpanelen krjjg je er bij.Achterbank bruin stof.1 hendel bijrijdersstoel gaat los. Dient moertje achter gezet te worden. Blauwe en zwarte hoofdsteunen aanwezig.
Ook nog een origineel knikscharnier voor achterraam, en 2 losse voorraampjes die open kunnen met scharnieren.
Eventueel ook een Set alluminium velgen originele volvo zonder stoeprandschade velgen als nieuwstaat.Wel 2 banden daarvan aan vervanging toe.16" 5x108. Zie andere advertentie.
2 goede voorbumper 1 wat minder in het Chrome werk, beiden zijn goed.
Klokje zit nog in het middenconsole, werkt maar krijg niet ingesteld op de juiste tijd, helaas doet het stelwieltje niets meer.
Originele brede voorspatborden, deze vind je niet meer. Veelal zie je de 2 serie erop die hebben een vele smallere aansluiting naar de wielkasten.
Originele Chrome sierstrippen nog volledig compleet aan de auto en in mooie staat. Ook dit is vrijwel niet meer te vinden.
Helaas werkt het tellerhuis van de kilometer registratie niet meer juist en zit een ontbreken in het 3de wieltje. Soms draait de klok dus met 2 cijfers tegelijk.Ik heb de auto zelf gekocht met 681.000 km erop maar toen was de meter dus al kapot.Staat nu ruim 790.000 km op maar dit is niet kloppende. Schatting dat ik er zo'n max 20.000 a 25.000 mee heb gereden. Wordt dagelijks mee gereden.
Net nog een 1500km probleemloos mee gereden naar de belgische ardenne, met aanhanger gewoon bij luik in de 3de versnelling standaard 65km p/u heel leuk als je zo met je oldtimer nieuwe autos met caravan en vraxhtwagens inhaalt de bergen omhoog.
.Gewone km teller doet zijn werk naar behoren en is zelfs behoorlijk accuraat met navigatie snelheid.
Minpunt is dat de raamrubbers wel een keer vervangen mogen worden.Vorige eigenaar heeft deze afgekit om lekkages te voorkomen. Niet zoals het hoort dus. En werk aan de wielkasten zijn door vorige eigenaren niet mooi gedaan.
Ik gebruik de 145 als Dailey driver, dat is waar ze tenslotte voor gemaakt zijn. Altijd veel bekijks en reacties.
Buitenzijde deuren en wielranden zijn ooit door één van de vorige eigenaar aangepakt maar zeker niet mooi.Als je het opnieuw doet, netjes last en hele auto spuit staat ie wel op concourstaat. Dan kan je snel naar 10 tot 12.000 euro verwachten.
Ik heb van alle eigen onderhoud, reparaties, onderdelen alle documentatie.
Ook beschik over 2 tal werkplaats handboeken voor de 1 series.1 grote werkplaatsboek /map geheel compleet (uniek) vanuit garage van vroeger.Vraagbaak zit er ook nog bij.
Nog volop nieuwe onderdelen erbij, zoals aantal verdelerkapjes, rotors, bougiekabelset, bobine, membraam voor de carburateur, en een condensator. Dit alles is nieuw! Nooit gebruikt. Verwacht geen concours staat voor een old timer van 55 jaar oud.
Auto is recent nog getaxeerd door de volvo klasieker vereniging. Daardoor kan ik de auto nu All-Risk verzekeren voor maar €25,- per maand. Dit zijn ook de enige kosten aan de wagen. Je kan ook wa of wa+verzekering afsluiten maar voor dat geeltje volledige dekking vind ik wel erg fijn.Taxatie rapport krijg je er uiteraard bij.
De reden van verkoop is dat wij een camper/busje willen.
Vraagprijs is bespreekbaar naast de auto.
Ik ben vast iets vergeten maar denk dat t voor zich spreekt alles.
Persoonlijk contact kan via 0622070588.
Ook voor meerdere foto's en bezichtiging.
auto staat in Borger Drenthe.
Laatst bewerkt 31-07-2025 16:32 door Roy Bakker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.