Volvo amazone b20 volledige restauratie
- Joey Waag
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2025 20:05 - 30-07-2025 12:32 #1478052
door Joey Waag
Volvo amazone b20 volledige restauratie is gemaakt door Joey Waag
Na het overlijden van mijn vader heb ik zijn 2 prachtige bolides mogen erven. De blauwe Volvo 740 rij ik zomers mee, de rode amazone staat voornamelijk binnen in de stalling. Dit is zonde maar ik ga de tijd er niet voor vinden om met de amazone te rijden. Daarom wil ik deze te koop aanbieden. Helaas heb ik geen hele duidelijke foto's maar wellicht kan ik al enige interesse opwekken.
De amazone is 14 jaar geleden aangeschaft door mijn vader als restauratieproject. Her en der wat roest, uitgdroogte onderstelrubbers en een lekkende motor, ect. U kent het wel.
De amazone is geheel uit elkaar geweest en heeft een volledige restauratie ondergaan.
Ongeveer 7 jaar terug zijn de veren, schokbrekers en stabalisatorstangen vernieuwd voor een sportievere variant. Achter is een stabalisatorstang gemonteerd.
Ongeveer 6 jaar geleden is er een gereviseerde b20 motor in de amazone gekomen ( orgineel b18) met een electronische ontsteking, snellere nokkenas, 2traps weber carburateur en een simons uitlaat. Deze is afgesteld op de vermogensbank met ik geloof ongeveer 120pk.
in deze periode heeft de amazone ook een glascoating gekregen.
Ongeveer 5 jaar terug zijn de minilite velgen gemonteerd met ik geloof hancoock banden.
In deze periode is de amazone ook in Alphen aan de Rijn geweest voor een complete dinitrol behandeling. Ook is er toen een overdrive gemonteerd en tevens electronische stuurbekrachtiging bij de mannen in Barneveld.
Om het af te maken zijn er rond deze periode rvs bumpers gemonteerd.
Zijn er dan ook minpunten? Jazeker. De voorstoelen zijn niet geheel netjes. Deze hebben enkele gaatjes.
De kofferbak is niet netjes bekleed.
helaas komt er op enkele delen een klein beetje roestvorming onder de lak.
De amazone is in 2022 getaxeerd op 23000 euro. Zie foto's.
mocht er nu interesse zijn in deze prachtige wagen kunt u contact met mij opnemen op telefoonnummer: 0630835343. Ik zal proberen eerdaags betere foto's te plaatsen.
De amazone is 14 jaar geleden aangeschaft door mijn vader als restauratieproject. Her en der wat roest, uitgdroogte onderstelrubbers en een lekkende motor, ect. U kent het wel.
De amazone is geheel uit elkaar geweest en heeft een volledige restauratie ondergaan.
Ongeveer 7 jaar terug zijn de veren, schokbrekers en stabalisatorstangen vernieuwd voor een sportievere variant. Achter is een stabalisatorstang gemonteerd.
Ongeveer 6 jaar geleden is er een gereviseerde b20 motor in de amazone gekomen ( orgineel b18) met een electronische ontsteking, snellere nokkenas, 2traps weber carburateur en een simons uitlaat. Deze is afgesteld op de vermogensbank met ik geloof ongeveer 120pk.
in deze periode heeft de amazone ook een glascoating gekregen.
Ongeveer 5 jaar terug zijn de minilite velgen gemonteerd met ik geloof hancoock banden.
In deze periode is de amazone ook in Alphen aan de Rijn geweest voor een complete dinitrol behandeling. Ook is er toen een overdrive gemonteerd en tevens electronische stuurbekrachtiging bij de mannen in Barneveld.
Om het af te maken zijn er rond deze periode rvs bumpers gemonteerd.
Zijn er dan ook minpunten? Jazeker. De voorstoelen zijn niet geheel netjes. Deze hebben enkele gaatjes.
De kofferbak is niet netjes bekleed.
helaas komt er op enkele delen een klein beetje roestvorming onder de lak.
De amazone is in 2022 getaxeerd op 23000 euro. Zie foto's.
mocht er nu interesse zijn in deze prachtige wagen kunt u contact met mij opnemen op telefoonnummer: 0630835343. Ik zal proberen eerdaags betere foto's te plaatsen.
Laatst bewerkt 30-07-2025 12:32 door Joey Waag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.