Volvo in buitenland

Lees meer
19-09-2015 03:44 #154206 door Ed van der Zee
Volvo in buitenland is gemaakt door Ed van der Zee
Misschien is het leuk om tijdens reizen in het buitenland, verslag te doen van wat je aan Volvo's ziet.
Ik ben op vakantie in China, inmiddels eigenaar van Volvo, daar zie je natuurlijk niks aan Klassiekers.
Maar de nieuwe types zijn wel aanwezig, veel XC60 en dan altijd de T5 versie.
Ook de nieuwe S40 en XC90 en het lijkt dat Volvo goed wordt ontvangen.

Het straatbeeld wordt gedomineerd door Duitse automobielen, nu in Chengdu - zuid west China tegen Tibet aan- daarbijbehorende vrijwel alle taxi's VW Jetta.
De Audi, BMW, Mercedes, Landrover zie je veel. Zelfs een Bently gezien.

Opvallend is dat het plein aan welke ons Hotel ligt, zeer veel overeenkomsten heeft met Times Square in NY.
Ook de brede winkelpromenades hebben alles en de Chinezen lopen in de modernste Dior pakjes, alle merken zijn hier overduidelijk aanwezig, hun waar wordt door dames met speakers luid aangeprezen.
Hierdoor is het een oorverdovend gekakel en wordt de drukte wel eens wat veel....

Groeten,
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2015 08:59 #154208 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo in buitenland
Mogge, Ed! Foto?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2015 13:40 #154219 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Volvo in buitenland
Klinkt als een mooie reis, geniet er van!
Wij waren afgelopen mei in Japan, geen volvo te bekennen.... :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2015 16:38 #154222 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo in buitenland
Antigua, Guatemala. Als ik het me goed herinner...




groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2015 17:11 #154225 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Volvo in buitenland
Noorwegen, welgeteld 1 andere Amazon gezien. Wel veel Amerikaanse bakken uit de jaren 60

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2015 07:28 #154258 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo in buitenland
De oudste die ik heb gezien was een S80, in Xiang de vroegere hoofdstad van China.
Het goede nieuws is dat we ook in Sjangrila, tegen Tibet aan op 3300 meter hoogte, de nieuwste V40 en XC60 zien rijden.
Ze zijn nog in de minderheid, maar wel overal aanwezig.
Het is opvallend hoe veel dure SUV's hier rijden, Audi, BMW, Landrover, VW en een heleboel Chinese merken die ik niet kan thuisbrengen.
Een cultuurschok was overigens om een Tibetaanse Monnik uit een Porsche Cayenne te zien stappen met zijn gouden mobieltje aan zijn oor, hij gaf al pratend achteloos de sleutels aan een autowasser want er zat wat stof op zijn zwarte bolide met gouden handgrepen en nummerbord verlichting.
Ook de monniken in de tempels turen pauzeloos op hun mobiel, de laatste Daja Lama is ruim denkend, maar de buitenwereld is voor die mannen wel ineens groter dan hun kamertje met een bed.

China heeft de afgelopen 10 -20 jaar een enorme sprong gemaakt, en de welvaart heeft zich over het hele land verspreid.
Qua auto's, wat te denken van een zuurstok groene Bently, natuurlijk het laatste model.
Ook zijn matzwarte wagens en metallic kleur blauw of groen, zonder clear varnish laag erg populair.

Gelukkig zie je ook nog vervoer met vermogen 1 Ch, dat is één Chinees, vaak met enorme lading en steken rustig voor een aanstormende bus of auto dwars over.
Kortom een wondere wereld, foto's op de site plaatsen lukt me niet (een probleem waar ik niet allen in sta...kan daar eens wat aan worden gedaan?)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2015 12:34 #154259 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo in buitenland
onder je bericht, in het blauwe kader: bijlage toevoegen. Beetje ouderwetse methode, maar goed. We rijden ook oud, toch? :D

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2015 01:41 #154263 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo in buitenland
Mmmm, maar het verkleinen is wat lastig op je IPad, het zou beter zijn dat -zoals bij veel websites- de foto automatisch in het juiste format wordt omgezet.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2015 07:05 #154265 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo in buitenland
Idd ed vroeger (1jaar geleden denk ik) was het geen probleem om foto's direct van een andere server zoals photobucket up te loaden. Ik heb ook nog wat foto's maar met de beperking om deze snel op het forum te krijgen plaats ik ze niet vindt het gewoon teveel gedoe elke keer.

Zou mooi zijn als we weer met een paar muis klikken een foto kunnen plaatsen. Maargoed dat zal nog wel even duren want er lopen nog een x aantal aanvragen om het forum gebruiks vriendelijker te maken. Komt vast een keer goed. Onze oude Volvo's rijden ook niet zo snel. ;)

Dat is wat erover kwijt wilde, en weer verder met dit topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2015 11:13 #154266 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Volvo in buitenland

"René Minnebo" schreef:
Idd ed vroeger (1jaar geleden denk ik) was het geen probleem om foto's direct van een andere server zoals photobucket up te loaden.

Dat zou nog steeds geen probleem moeten zijn. Ik gebruik deze hostingsite tot volle tevredenheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.