RDW keuring met of zonder APK?

Lees meer
15-08-2015 19:49 #153447 door Alfriedel Boelen
RDW keuring met of zonder APK? is gemaakt door Alfriedel Boelen
Hallo Forumleden,
Ik heb al jaren een Amazon Combi zonder kenteken maar met invoerdocument uit de USA welke amper nog te lezen is.
Voor ik er (veel) geld in ga steken wil ik hem eerst laten keuren om een kenteken te verkrijgen.
De remmen heb ik al wel vernieuwd en de motorkap en het front en de onderste achterklep heb ik al vervangen door ongedeukte exemplaren. De auto is nu geel rood en blauw, zal ik hem APK klaarmaken en naar de RDW met een eendagskenteken rijden voor een komplete keuring of op een trailer er naar toe voor alleen de kenteken keuring en de APK later laten doen bij mijn eigen garage hier in Weesp? Dan moet ik hem meteen schorsen, kan dat? Wat is wijsheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2015 20:40 #153450 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic RDW keuring met of zonder APK?
Dag Alfriedel,

Bij een auto uit de USA kun je niet alleen een kentekenkeuring. De auto moet gelijk APK-gekeurd worden door de RDW.
Wellicht verstandig om vooraf na te vragen bij de RDW of het nauwelijks leesbare invoerdocument zal worden geaccepteerd.
Succes.

Vr. groet,

Cor Mulder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2015 07:03 #153453 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RDW keuring met of zonder APK?
Als je hem al bijna APK klaar hebt, zou ik de volledige USA invoerkeuring doen, dus inclusief APK.
Mocht dat nog teveel werk zijn dan kun je ook eerst alleen naar de RDW om te schouwen.
Ze doen wel de beoordeling, maar je krijgt nog geen kenteken.
Kan een voordeel zijn ivm niet hoeven schorsen.
Nadeel is dat je twee keer naar de RDW moet.
Zie ook amklassiek.nl/voertuig-restaurer ... 012/04/15/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-08-2015 19:23 #153474 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic RDW keuring met of zonder APK?
Sowieso kan het geen kwaad zelf ook nog wat huiswerk te doen, je zou bijvoorbeeld bij Volvo Zweden even kunnen vragen naar de historie van de auto. (mailadres kan je hier op het forum wel vinden)
Grappig voor jezelf en voor de RDW wellicht nog een extra bevestiging dat het om een USA-geleverde auto gaat.

En zoals eerder al gezegd, hoe meer en hoe eerder je de RDW er bij betrekt hoe vlotter de medewerking verderop in het proces.
Overigens is hun website ook steeds informatiever.

Bovendien is de APK bij de RDW echt niet strenger dan bij een normale garage, als de RDW het afkeur vindt moet je er zelf eigenlijk ook niet meer mee willen rijden.Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar die vind je buiten het RDW ook.

succes en houd ons op de hoogte, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2015 15:49 #153546 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic RDW keuring met of zonder APK?
Om nog een keer te benadrukken; alleen een auto uit een EU land kan alleen met een kentekenkeuring door de RDW. Andere auto's (dus ook de USA) krijgen altijd ook een APK keuring. Die keuring is niet heel streng (bij mij vergaten ze ondermeer de claxon en de ruitensproeierpomp).

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2015 21:08 #153554 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic RDW keuring met of zonder APK?
Oke, bedankt heren. Ik ga hem verder APK klaar maken hij rijdt en remt al goed bij mij op de parkeerplaats.
Nog wat lichtjes die niet branden en de claxon maken. Het onderstel is in ieder geval gaaf de rest moet mooi gemaakt worden en gespoten maar dat doe ik na het hebben van een kenteken anders is het zonde van het geld.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.