Wat kost het onderhoud aan een amazon

Lees meer
28-07-2015 21:48 #153039 door adrian van der stok
Wat kost het onderhoud aan een amazon is gemaakt door adrian van der stok
beste lezers,

ik heb de afgelopen weken erover gedacht om een klassieke volvo aan te schaffen om dagelijks mee naar werk te rijden, het gaat hierbij om een rit van ongeveer 20km, nou vroeg ik mij af aan hoeveel onderhoudskosten ik moet denken op jaarbasis

alvast bedankt, Adrian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2015 22:04 #153042 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
Dat ligt eraan in wat voor staat je de auto aanschaft.
als het om het geld gaat is een renault twingo of een suzuki swift e.d. altijd goedkoper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2015 22:26 #153043 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
ik denk dat je de meest moeilijke vraag stelt die je maar kan bedenken als het om oldtimers gaat en de kosten van het onderhoud. Ik denk dat het persoonlijk is, de 1 vindt het wel best en rijd door tot hij het niet meer doet en laat hem maken of maakt hem zelf. De ander houd hem goed bij en geeft dus meer uit. Maar hoeveel dat is, is afhankelijk van de staat van de auto.

Rijden in een oldtimer is echt niet goedkoper dan in een nieuwe auto rijden, al denken een hoop daar anders over. Echter je betaalt voor een oldtimer minder in aanschaf dan een nieuwe middenklasser. Zelf vindt ik een nieuwe auto kopen zonde van mijn centen en koop dus liever of een oldtimer of een youngtimer maar ik kan dan ook weer een hoop zelf en heb een werkplaats met een brug.

Ik zou zeggen ga het avontuur aan, heb ik ook gedaan. Ik heb een Volvo 245 van 1982 uit america, een Opel Admiral en samen met mijn vader een Fiat 850. Dagelijks verplaats ik mij in een Volvo 940 Estate uit 1997

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2015 22:42 #153044 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
Waarschijnlijk is de blog van Tom een goed antwoord op je vraag.
Lees zijn avontuur (en kosten) van bijvoorbeeld zijn combi maar eens.
Zie klassiekevolvo.jouwweb.nl/amazon-combi
Niet overal staan de kosten erbij, maar van veel dingen wel. Helpt denk ik aardig om een beeld te vormen.
Zoals al opgemerkt hangt er erg af van de staat van de auto en hoeveel je zelf kunt en hoe je erin zit qua preventief vs correctief onderhoud.
Zaken als plaatwerk, overspuiten en motor revisie zijn duur, verder valt een Amazon qua onderdelenkosten in mijn ogen reuze mee, zeker als het een kwestie is van een goede auto goed houden. Een slechte auto goed krijgen kan veel geld kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2015 22:58 #153046 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
Ik zeg altijd: het geld dat je bespaart op wegenbelasting steek je in extra onderhoudskosten.
Ligt eraan wat voor auto je koopt natuurlijk, maar van een gemiddelde auto uitgegaan.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2015 10:06 #153051 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
Ja, is inderdaad lastig om exact te bepalen.
Ik rij ' zakelijk' een 144-S met overdrive, open dak en LPG, dan is een kilometervergoeding voldoende om onderhoud en brandstof te bekostigen.
Deze heb ik zelf gerestaureerd, pleeg zelf periodiek onderhoud en dan is het een hele betrouwbare wagen.
Zo'n youngtimer 945 op LPI is toch een stuk duurder en onderhoud vergelijkbaar -in mijn ervaring- LPI G3 is een geweldige brandstof en met de low pressure turbo wel een aanrader.
Je merkt geen verschil in motorvermogen, dat is met de dampgas installatie bij de 144-S wel anders.

Dus ik zou zeggen
1. wat zijn je eisen qua rij gedrag (luxe comfort)
2. kostenvergoeding ?
3. Open dak of airco

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2015 13:55 #153053 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
Mijn ervaring is dat ik met de Amazon niet goedkoper uit ben dan met mijn Renault Megane.
De Amazon heeft iedere 5000 km een beurt nodig en iedere 10.000 een grote beurt. De Megane krijgt een beurt iedere 25.000 km. Dat is al een heel verschil. Zeker als je het niet zelf doet.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2015 12:42 #153071 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
Ik heb 3 rijdende oldtimers (2x Combi, en een PV544 Sport). Alle auto's zijn in goede staat en toch moet er regelmatig aan gesleuteld worden buiten de normale service intervallen om.

Een korte opsomming waar ik het afgelopen jaar tegenaan gelopen ben:
Waterpomp defect (lek)
Waterlekkage aan de voorruit (moet gelast worden aan de paravaan, klusje voor in de vakantie)
Stuurkogel defect
Lekkage aan de wielremcilinder
Deur ging niet meer open (bedieningsmechanisme zat los)
Stoel te ver doorgezakt (opnieuw opvullen of als alternatief moderne stoelen)
Elektrische storing bij twee auto's (gecorrodeerde contacten)
Balanceren cardanas
Oliekeerring op de achteras vervangen
Achterste krukaskeerring vervangen
Versnellingsbak schoot soms spontaan uit de tweede versnelling (Blokkeerpal in de bak zat vast)
Twee nieuwe banden
Uitlaat vervangen
(ben ongetwijfeld nog iets vergeten)

Gelukkig kan ik alles zelf en vind ik het ook leuk om te doen. Als je alles moet laten doen dan loop je leeg.
En denk er aan; als je een auto koopt, dan koop je over het algemeen andermans ellende. Waarom doet iemand een fijne auto weg....? Niet dus. En altijd van een oud vrouwtje geweest.... denk nog maar eens aan het reclamespotje van Volkswagen (Geniaal !!!)

Een oldtimer rijdt je uit liefde.
Zodra economische motieven de boventoon gaan voeren dan kom je vroeg of laat bedrogen uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2015 16:25 #153073 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wat kost het onderhoud aan een amazon
Als je een klassieker wilt rijden om de kosten, kom je bedrogen uit. Een klassieker rijdt je enkel en alleen omdat je dat leuk vindt. Dagelijks kan wel, maar dan moet je regelmatig aan de hobby, en dat is alleen mogelijk als je dat kunt en erg leuk vindt!
(Ik rijdt niet veel met mijn goede combi, maar ik doe gisteren de achterklep open en het slotje breekt af. Niet erg, maar wel als je dagelijks rijdt!)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.