spiegel

  • John Hackmann (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-03-2015 11:53 #149398 door John Hackmann (GAST)
spiegel is gemaakt door John Hackmann (GAST)
Hallo allemaal,

Ben op zoek naar buitenspiegels voor mijn Amazon, met name de rechter, eentje waar ik echt wat aan heb. Voorkeur heeft natuurlijk twee dezelfde spiegels.
Ik heb me laten 'wijsmaken' dat er geen goede rechter buitenspiegels zijn voor de Amazon, is dit zo?

Zijn er misschien buitenspiegels van andere auto's/merken waar je wel goed zicht naar achteren in hebt? Regelmatig krijg je te horen, ach buitenspiegels wat moet je er mee?
Persoonlijk vind ik om goed mee te kunnen komen op de snelweg dat je goede buitenspiegels echt wel nodig hebt, zonder vind ik het niet verantwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2015 13:25 #149399 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic spiegel

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2015 16:19 #149405 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic spiegel
Nog een alternatief .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2015 17:40 #149408 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic spiegel
De oplossing met het weg slijpen vind ik van de 3 varianten toch het mooiste (eventueel daar dan wel problemen met corrosie), een wig ertussen of verkeerde spiegel valt toch duidelijk op.
Maar volgens mij is het een probleem dat men zelf maakt door een overdreven (niet door Volvo gedachte) hang naar symmetrie links en rechts. Aangezien een beetje naar voren of achteren zetten van de spiegel een heel verschil maakt in wat men in de spiegel ziet is naast het verdraaien van het spiegelblad ook het naar voren of achteren plaatsen van de spiegel van grote invloed (het laatste gaat natuurlijk niet zomaar als de schroefgaten al in de deur zitten).
Hiertoe zijn er twee originele mogelijkheden:
- Er zijn twee originele spiegeltypes mbt de voetjes/armpjes: een waarbij het spiegelblad voren tov het voetje staat en een achteren tov van het voetje. Ik ken dat men links en rechts een verschillend type gemonteerd heeft (rechts de variant met meer naar voren staand spiegelblad) waardoor men zonder verdere aanpassing alles kan zien.
- Tevens is de afstand van de spiegelvoet tov de voorkant van de deur juist te kiezen ivm zicht erin, en dus niet gewoon hetzelfde als links.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2015 22:39 #149417 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic spiegel
ik heb in ieder geval deze nog liggen...
overcompleet. :mrgreen:




Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.