Techno Classica 2014

Lees meer
30-03-2014 22:45 #139221 door Siang Phoa
Techno Classica 2014 is gemaakt door Siang Phoa
Ben net terug van de beurs in Essen (D).
Heb blaren op mijn ogen en voeten.
Er was weer heel veel moois te zien. Wel ook veel van het zelfde. Benzen en Bimmers in concoursstaat, Italiaanse volbloeden waarvan de naam eindigt op een "i" , katjes XK en XKE, soms raak je overvoerd en blasé.
Dit jaar heb ik tot mijn vreugde een aantal NSU Spiders gezien en een aantal modellen van het merk Glas.
De niet-Duitse middenklasse merken waren traditioneel ondervertegenwoordigd.
Op de officiele stand van Volvo stonden dit jaar een aantal sportieve modellen, de PV en Amazon laat ik zien, er stonden ook een 240 en 850.







Een tip voor degene die het nog niet weet: als je met jouw klassieker komt, dan mag je parkeren bij de ingang Oost.
Dat scheelt een hele tippel en/of rit met de pendelbus naar de officiele parkeerplaatsen.




The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2014 17:35 #139327 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Techno Classica 2014
Hi Siang, die Katterug heeft ' Kenia'boven de vooruit staan, is dit de wagen van de onlangs -2013- overleden Joghinder Singh ?.
Of een replica....hij ziet er echt uit met de zwarte motorkap. Zou leuk zijn als deze historische PV een goed huis zou krijgen en dit erfgoed bewaard wordt...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
02-04-2014 20:12 #139339 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Techno Classica 2014

"Ed van der Zee" schreef:
Hi Siang, die Katterug heeft ' Kenia'boven de vooruit staan, is dit de wagen van de onlangs -2013- overleden Joghinder Singh ?.
Of een replica....hij ziet er echt uit met de zwarte motorkap. Zou leuk zijn als deze historische PV een goed huis zou krijgen en dit erfgoed bewaard wordt...


zijn die pv en amazon niet gewoon eigendom van het volvo-museum. In ieder geval stonden ze daar laatst ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2014 20:36 #140146 door Jan Klaver
Beantwoord door Jan Klaver in topic Techno Classica 2014
De katterug is van de erven Singh en heeft heel lang in bruikleen in het museum op Arendal gestaan.
Overigens waren alle auto's in Essen afkomstig uit particulier bezit. Zoals ook vorig jaar toen de bijdrages kwamen van onder andere de Belgen Vermant en Mulier.
Alleen op VROM komt er nog wel eens wat leuks uit de kelders om buiten aan het publiek te tonen...
;) / jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.