Commentaar m.b.t. PV444 en 144

Lees meer
17-10-2013 23:42 #133109 door Rob van der Heijden
Commentaar m.b.t. PV444 en 144 is gemaakt door Rob van der Heijden
Ik heb me zojuist voorlopig als gast geregistreerd omdat ik nog geen klassieke Volvo bezit.
Echter er zijn wel plannen in die richting. Vooral mijn echtgenote is erg gecharmeerd van de oude Volvo's ! We rijden naast motor en Land Rover, op dit moment in een S80

Wij zijn woonachtig in Portugal en kwamen vandaag langs een in Portugal bekend adres voor klassieke auto's. Helaas was de zaak gesloten.
Thuis gekomen ben ik op de website van die zaak eens gaan kijken wat er zo al aangeboden werd.

Mijn vraag is erg simpel:

Zouden de kenners op basis van slechts een aantal foto's commentaar willen geven op de aangeboden PV444. Voor alle duidelijkheid, ik begrijp zeer goed dat er veel meer bij komt kijken dan alleen een paar foto's om te bepalen of het een aantrekkelijk aanbod is ! Wij willen dan ook zo snel mogelijk contact opnemen met die zaak om de auto live te gaan bekijken en er evt. mee te rijden.

De foto's zijn hier te vinden

www.interclassico.com/?a=cars-view&i=5&d=2948

Nu heb ik ook nog een 144 gevonden op internet. Ook hiervoor dezelfde vraag: gaarne commentaar op basis van wat je ziet op de foto's.

Het betreft deze 144

www.standvirtual.com/carros/anun ... /P7510595/

Bij voorbaat dank voor de moeite en groeten vanuit Portugal

Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2013 00:33 #133110 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Commentaar m.b.t. PV444 en 144
Bij mijn beste weten zijn er in Portugal minstens twee Volvofiele Nederlanders.
Hun namen zijn me even ontschoten, maar misschien kunnen andere forummers je daarbij behulpzaam zijn.
Op basis van alleen een foto, is de eerste indruk voor beide auto's "netjes" .
Er is evenwel wel dertig jaar verschil tussen beide auto's en hun techniek, comfort en gebruiksgemak.
Maak voor jezelf een goede afweging wat je van een oude auto verwacht.

Ah, één van de twee over wie ik het heb, heeft een aantal jaar geleden deelgenomen aan de clubrit naar Moskou, met zijn 444.
Hij woonde toen al in Portugal! Als je LaRo gewend bent, dan kan je ook 444 waarderen, denk ik.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2013 08:27 #133112 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Commentaar m.b.t. PV444 en 144
Als deze auto's in NL worden aangeboden vallen deze in de hogere prijsklasse. Zelden vind je hier zulke mooie en verzorgde auto's. Technisch dat weet je die moet je voelen en zien. Maar voor als nog ik zou gaan kijken, mooie auto's en als ik een voorkeur mag geven ga voor de katte rug maar dat is een persoonlijke smaak. De 140 serie heeft me nooit kunnen bekoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2013 11:34 #133113 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Commentaar m.b.t. PV444 en 144
Beste Rob,

Beide auto,s zien er netjes uit en ik verwacht niet dat er een rotte auto onder zit, maar foto,s zijn bedriegelijk.

Wat moet je weten van de 444. De 444 heeft techniek uit de jaren veertig, niet slecht maar kan nu voor problemen zorgen met name de remmen, deze zijn totaal anders dan de latere 544, en moeilijk te verkrijgen.
De voorwielophanging is nog met fusee pennen, deze zijn wel het zelfde als de latere 544 en goedt verkrijgbaar, maar slijtage gevoelig en het is een heel gedoe om deze te repareren of te vervangen.
IK denk dat de moter is gewisseld met en B16 welke in model 1957 zit, in dit model hoort een B4B te zitten en is groen van kleur, maar zeker weet ik het niet ik zou het eerst na moeten kijken.
Als je een klassieke auto wilt hebben voor plezier ritten ed zou ik voor de 444 gaan, ik heb zelf een 444 uit 1957 en we hebben er erg veel plezier van.

Een 144 vind ik geen klassieke auto deze valt onder categorie oude auto,s , ook leuk maar niet mijn smaak.

Vriendelike groeten uit Nedeland, Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2013 12:51 #133114 door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Commentaar m.b.t. PV444 en 144
Zien er beiden heel mooi uit, maar dat zegt nog niks over wat er allemaal aan ellende onder kan zitten. Maar ik zou eerst bedenken wat je ermee wil: zo nu en dan een plezierritje, dan de 444, bij regelmatig gebruik zou ik voor de 144 gaan.

Die 144 vind ik wel heel mooi, mijn eerste Volvo was een blauwe 144, in deze uitvoering (zwart-metalen grill) en die vind ik toch de mooiste. En die rode kleur is prachtig!

Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.