- Berichten: 75
restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
- Kees Kleinendorst
- Offline
- Senior lid
Met name onderkant en achterzijde bij/rond wielkassen zijn slecht. Nu lees ik diverse advertenties van bedrijven die een oldtimer in Polen laten restaureren. Sterkste argument is dat de loonkosten daar zo'n 30% lager zouden liggen.
Is er iemand die ervaring heeft met zijn oldtimer en een Poolse restauratie?
Ben erg bebnieuwd naar jullie reaktie/adviezen.
m vr groet,
Kees Kleinendorst
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Net zoals het in Nederland is heb je ook in Polen hele goeie en minder goeie garages / mannetjes. Gemiddeld genomen zul je in Polen goedkoper uit zijn dan in NL vanwege de lagere lonen en ook lagere materiaalkosten, de prijs van transport maakt de verschillen dan snel weer kleiner.
Waarschijnlijk kun je met wat rondbellen en offertes aanvragen zelfs voor een fractie van de prijs van wat je hier kwijt zou zijn iets voor elkaar kunnen krijgen, maar als je in Polen de allergoedkoopste gevonden hebt, ga er dan maar vanuit dat die net zulk goed werk aflevert als de allergoedkoopste die je in Nederland kunt vinden.. daar zou ik me dus niet teveel bij voorstellen.
Bovendien zit je ook snel met een taal- en afstandsbarriere. Als je je auto hier in NL laat restaureren kun je de garage zeer duidelijk maken wat je wensen en verwachtingen zijn, en bovendien kun je om de dag eens gaan kijken en eventueel bijsturen.. Krijg je dat ook voor elkaar bij een garage ergens in Oost-Polen?
Ik weet het niet, maar ik vermoed dat er ook een flinke groep Polen is die gemerkt dat er veel interesse is in het laten opknappen van auto's in Polen, daar een website voor bedacht hebben en vervolgens de hoofdprijs voor hun werk vragen (of hun werk aanpassen aan een lager overeengekomen prijs..)
Dus als je in Polen de juiste man te pakken hebt, de taal geen probleem is, en je duidelijke afspraken met elkaar kunt maken ben ik er van overtuigd dat je met een prachtige auto terug komt die minstens zo goed is als wanneer je het ergens in NL laat doen.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Laat hem a.u.b. niet "lassen" (kuch volplamuren dat ie 2x zo zwaar is) en spuiten door een goedkope pool
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Nou nou René dat is wel heel kort door de bocht (ik heb m'n achternaam ook niet uit NL..)
Net zoals het in Nederland is heb je ook in Polen hele goeie en minder goeie garages / mannetjes. Gemiddeld genomen zul je in Polen goedkoper uit zijn dan in NL vanwege de lagere lonen en ook lagere materiaalkosten, de prijs van transport maakt de verschillen dan snel weer kleiner.
Waarschijnlijk kun je met wat rondbellen en offertes aanvragen zelfs voor een fractie van de prijs van wat je hier kwijt zou zijn iets voor elkaar kunnen krijgen, maar als je in Polen de allergoedkoopste gevonden hebt, ga er dan maar vanuit dat die net zulk goed werk aflevert als de allergoedkoopste die je in Nederland kunt vinden.. daar zou ik me dus niet teveel bij voorstellen.
Bovendien zit je ook snel met een taal- en afstandsbarriere. Als je je auto hier in NL laat restaureren kun je de garage zeer duidelijk maken wat je wensen en verwachtingen zijn, en bovendien kun je om de dag eens gaan kijken en eventueel bijsturen.. Krijg je dat ook voor elkaar bij een garage ergens in Oost-Polen?
Ik weet het niet, maar ik vermoed dat er ook een flinke groep Polen is die gemerkt dat er veel interesse is in het laten opknappen van auto's in Polen, daar een website voor bedacht hebben en vervolgens de hoofdprijs voor hun werk vragen (of hun werk aanpassen aan een lager overeengekomen prijs..)
Dus als je in Polen de juiste man te pakken hebt, de taal geen probleem is, en je duidelijke afspraken met elkaar kunt maken ben ik er van overtuigd dat je met een prachtige auto terug komt die minstens zo goed is als wanneer je het ergens in NL laat doen.
Dat is niet kort door de bocht het is de waarheid, en trouwens ik kom het elke dag in de stad Amsterdam tegen en niet alleen polen hoor ook Bulgaren Roemenen het zijn gewoon geen vaklui en ik loop er met een stoffer en blik achteraan. Het had net zo goed belgie kunnen zijn daar komt mijn achternaam vandaan. Maar je geeft eigenlijk al het antwoord, ik heb de korte versie geschreven. Het is een feit niet doen dus.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Zou er niet wat verschil zijn tussen oostblokkers die hierheen komen om in korte tijd zoveel mogelijk geld bij elkaar te werken, of iemand die ergens achterin Polen in een klein dorpje in alle rust klassieke auto's opknapt, met liefde voor z'n vak?
Ik citeer iemand online: je hebt pluspolen en je hebt minpolen.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Nou ja, behalve die Fransen dan, met hun auto's
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Davy Rutten
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 50
De eigenaar (voorzitter van de duitse club als ik mij niet vergis) had deze laten restaureren in Hongarije, en was blijkbaar toch tevreden...
Www.vehicle-experts.com is hun site
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.