restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd

Lees meer
17-09-2013 16:51 #132080 door Kees Kleinendorst
restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd is gemaakt door Kees Kleinendorst
Mijn P220, is in 1989 gerestaureerd en inmiddels weer aan een renovatiebeurt toe.
Met name onderkant en achterzijde bij/rond wielkassen zijn slecht. Nu lees ik diverse advertenties van bedrijven die een oldtimer in Polen laten restaureren. Sterkste argument is dat de loonkosten daar zo'n 30% lager zouden liggen.
Is er iemand die ervaring heeft met zijn oldtimer en een Poolse restauratie?
Ben erg bebnieuwd naar jullie reaktie/adviezen.

m vr groet,
Kees Kleinendorst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2013 16:54 #132081 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
Niet doen er is genoeg op Google te vinden waarom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2013 17:56 #132088 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
Nou nou René dat is wel heel kort door de bocht (ik heb m'n achternaam ook niet uit NL..)

Net zoals het in Nederland is heb je ook in Polen hele goeie en minder goeie garages / mannetjes. Gemiddeld genomen zul je in Polen goedkoper uit zijn dan in NL vanwege de lagere lonen en ook lagere materiaalkosten, de prijs van transport maakt de verschillen dan snel weer kleiner.

Waarschijnlijk kun je met wat rondbellen en offertes aanvragen zelfs voor een fractie van de prijs van wat je hier kwijt zou zijn iets voor elkaar kunnen krijgen, maar als je in Polen de allergoedkoopste gevonden hebt, ga er dan maar vanuit dat die net zulk goed werk aflevert als de allergoedkoopste die je in Nederland kunt vinden.. daar zou ik me dus niet teveel bij voorstellen.

Bovendien zit je ook snel met een taal- en afstandsbarriere. Als je je auto hier in NL laat restaureren kun je de garage zeer duidelijk maken wat je wensen en verwachtingen zijn, en bovendien kun je om de dag eens gaan kijken en eventueel bijsturen.. Krijg je dat ook voor elkaar bij een garage ergens in Oost-Polen?

Ik weet het niet, maar ik vermoed dat er ook een flinke groep Polen is die gemerkt dat er veel interesse is in het laten opknappen van auto's in Polen, daar een website voor bedacht hebben en vervolgens de hoofdprijs voor hun werk vragen (of hun werk aanpassen aan een lager overeengekomen prijs..)

Dus als je in Polen de juiste man te pakken hebt, de taal geen probleem is, en je duidelijke afspraken met elkaar kunt maken ben ik er van overtuigd dat je met een prachtige auto terug komt die minstens zo goed is als wanneer je het ergens in NL laat doen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2013 18:03 #132090 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
Ik heb eens gelezen in een oldtimerblad dat er wel restauratiebedrijven in Nederland zijn die het werk uitbesteden aan bijvoorbeeld landen als Polen. Dan blijft het nederlandse bedrijf verantwoordelijk voor het werk..en een deel van het prijsverschil is voor de klant. Of het bij deel-restauraties loont, betwijfel ik.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2013 18:31 #132096 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
Ik heb heel veel slechte ervaringen gehoordvan goedkope polen, er zullen best goede zijn maar die zullen gewoon even duur zijn als hier.
Laat hem a.u.b. niet "lassen" (kuch volplamuren dat ie 2x zo zwaar is) en spuiten door een goedkope pool

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2013 18:46 #132098 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd

Nou nou René dat is wel heel kort door de bocht (ik heb m'n achternaam ook niet uit NL..)

Net zoals het in Nederland is heb je ook in Polen hele goeie en minder goeie garages / mannetjes. Gemiddeld genomen zul je in Polen goedkoper uit zijn dan in NL vanwege de lagere lonen en ook lagere materiaalkosten, de prijs van transport maakt de verschillen dan snel weer kleiner.

Waarschijnlijk kun je met wat rondbellen en offertes aanvragen zelfs voor een fractie van de prijs van wat je hier kwijt zou zijn iets voor elkaar kunnen krijgen, maar als je in Polen de allergoedkoopste gevonden hebt, ga er dan maar vanuit dat die net zulk goed werk aflevert als de allergoedkoopste die je in Nederland kunt vinden.. daar zou ik me dus niet teveel bij voorstellen.

Bovendien zit je ook snel met een taal- en afstandsbarriere. Als je je auto hier in NL laat restaureren kun je de garage zeer duidelijk maken wat je wensen en verwachtingen zijn, en bovendien kun je om de dag eens gaan kijken en eventueel bijsturen.. Krijg je dat ook voor elkaar bij een garage ergens in Oost-Polen?

Ik weet het niet, maar ik vermoed dat er ook een flinke groep Polen is die gemerkt dat er veel interesse is in het laten opknappen van auto's in Polen, daar een website voor bedacht hebben en vervolgens de hoofdprijs voor hun werk vragen (of hun werk aanpassen aan een lager overeengekomen prijs..)

Dus als je in Polen de juiste man te pakken hebt, de taal geen probleem is, en je duidelijke afspraken met elkaar kunt maken ben ik er van overtuigd dat je met een prachtige auto terug komt die minstens zo goed is als wanneer je het ergens in NL laat doen.


Dat is niet kort door de bocht het is de waarheid, en trouwens ik kom het elke dag in de stad Amsterdam tegen en niet alleen polen hoor ook Bulgaren Roemenen het zijn gewoon geen vaklui en ik loop er met een stoffer en blik achteraan. Het had net zo goed belgie kunnen zijn daar komt mijn achternaam vandaan. Maar je geeft eigenlijk al het antwoord, ik heb de korte versie geschreven. Het is een feit niet doen dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2013 08:02 #132120 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
Nou ja, iets met alles over 1 kam en niet verder kijken dan je neus lang is. Sorry hoor.
Zou er niet wat verschil zijn tussen oostblokkers die hierheen komen om in korte tijd zoveel mogelijk geld bij elkaar te werken, of iemand die ergens achterin Polen in een klein dorpje in alle rust klassieke auto's opknapt, met liefde voor z'n vak?

Ik citeer iemand online: je hebt pluspolen en je hebt minpolen. ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2013 09:16 #132128 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
Erik, je bent niet de enige die vindt dat Rene in dit geval wat korte bochten maakt..er zijn in ieder land vaklieden te vinden, dus ook in Polen. Ik kan me voorstellen dat je slechte ervaringen hebt met buitenlandse werknemers in Nederland, maar dat wil nog niet zeggen dat je een heel volk kunt wegzetten als prutsers toch?. :)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2013 09:51 #132131 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
Juist!

Nou ja, behalve die Fransen dan, met hun auto's ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2013 10:01 #132132 door Davy Rutten
Beantwoord door Davy Rutten in topic restauratie-ervaring in/met Polen gevraagd
In het duitse magazine Motorklassik staat deze maand een restauratieverslag van een amazone,
De eigenaar (voorzitter van de duitse club als ik mij niet vergis) had deze laten restaureren in Hongarije, en was blijkbaar toch tevreden...
Www.vehicle-experts.com is hun site

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.