aanschaf 164

Lees meer
07-05-2013 21:59 #127131 door Ron Haan
aanschaf 164 is gemaakt door Ron Haan
Ik heb een 164 zien staan bij Nordicar maar heb te weinig kennis om te beoordelen of deze betrouwbaar is.
Ik zoek beslist geen sleutelauto maar een 164 voor dagelijks gebruik. Momenteel rijd ik dagelijks een DS op gas maar wil na 10 jaar eens wat anders. Ik moet u wel bekennen dat ik nog twijfel of het toch geen rover P6 3500 automaat moet worden ipv een volvo 164. Maar de 164 is beslist een pachtige statige auto. Ik zou graag een beroep willen doen op iemand die mee zou willen om te kijken of tips heeft waar je op moet letten alvorens je een 164 koopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2013 23:51 #127142 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic aanschaf 164
Hoi Ron,
Goede keuze om een 164 te gaan kopen, heerlijke wagen en momenteel voor relatief weinig geld te koop.
Ik zou even rustig rondkijken, er zijn er genoeg te koop, Nordicar is een goed en betrouwbaar bedrijf maar zeker niet de goedkoopste.
Het belangrijkste is om een roestvrije te vinden, qua techniek zou ik een 164E adviseren, deze zijn vanaf '72.

De meest begeerde is het overgangsmodel 164E met B30E van 175 pk, met de knikbumper voor, voorzien van een M410 met overdrive op LPG, deze zijn prijzig, als je op mijn site www.sbka.nl zie je een metallic blauwe 164E met deze specificatie en die is afgelopen jaar voor7000 euro verkocht.
De latere modellen zijn prijstechnisch de goedkoopste, ze hebben dan de rechte bumper en vanaf '73 zelfs die hele grote bumper met schokbrekers.
Deze latere versies zijn vaak uitgerust met een BW35 automaat, vanaf '73 met een langere achter as geleverd 3,54:1, die zijn interessant maar nogal lomp, als je daar doorheen kunt kijken zijn dit wel de ' beste koop' . Ze hebben ook een ongedeelde voorportierraam, dus geen suizend tochtraampje meer en electrisch bedeinbare ruit. Zo vanaf 3000 euro kun je al een goede vinden.

Je moet weten wat de zwakke plekken zijn van de carrosserie, de voorruitonderaan heeft vaak roest door de metalen clips, de voorschermen rond en onder de koplampen, de bodem langs de randen onder de dorpel, achterscherm bovenrand en achter het wiel, reservewielbakken, achterzijde de rand boven de lichten en achterraam rand.
De Golde schuifdaken gaan vaak lekken, maar is wel een fijne accessoire...

We hebben net weer een 164 gesloopt, ditmaal een '73 kan je veel laten zien over de slechte plekken, ben bezig met een '71 met M410/OD en schuifdak te restaureren.
Mocht je een wagen op het oog hebben, laat deze bekijken door een ervaren 164 rijder of een garage, wij doen dit in Arnhem ook voor 50 euro.

Eventueel wil ik wel met je mee om er een te bekijken, moet dan wel een brug ter beschikking hebben.
Veel succes met zoeken en als je van mijn diensten gebruik wil maken stuur me dan een PB,
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2013 11:32 #127151 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic aanschaf 164
Hooi Ron,

Als je ook uit die buurt komt,
kan je ook eens bij mij langskomen en dan kunnen we er samen even naar kijken.
Ik heb mijn 164 daar om de hoek gestald staan ;)

Groet,
Oscar

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2013 12:43 #127155 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic aanschaf 164
Ruil die DS maar in op mijn 144 :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.