Welk gereedschap voor onderweg?

Lees meer
16-04-2013 12:24 #126127 door Rizo Emolas
Welk gereedschap voor onderweg? is gemaakt door Rizo Emolas
Ik ben voor een amazonebezitter [bij wijze van cadeau] een gereedschaprol aan het samenstellen voor in de auto. Nu ben ik zelf geen volvo-bezitter, wel liefhebber, maar weet ik niet welke gereedschappen je het meest nodig hebt, mocht je onderweg iets te klussen hebben.

Zo weet ik van 2cv's dat je sleutel 7,9,11,17 en 19 standaard bij je moet hebben, wil je ELKE moer uit je auto kunnen losdraaien. Maar hoe zit dat bij de volvo? Wat zijn de meest voorkomende gereedschappen voor de meest voor de hand liggende klussen bij een amazone?


Ik zat zelf te denken aan:
- steek/ringsleutels maten ??
- Kruiskop groot/klein
- pijpsleutel maat ??
- voelermaatje
-

Nogmaals: ik ben zelf (te) weinig bekend met de amazone om precieze tools te weten. Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie mening van de 'tools to have' voor onderweg. Was er misschien een standaard gereedschapsset geleverd vanaf de fabriek?

Alvast bedankt,

Rizo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2013 17:16 #126147 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Welk gereedschap voor onderweg?
De meest voorkomende maten in een Amazon zijn:
7/16 (~11mm)
1/2
9/16
Als je deze drie maten bij je hebt, en uiteraard een standaard setje gereedschap (schroevendraaiers, tangen etc)
dan moet het mogelijk zijn om de auto rijdend thuis te krijgen mocht er onderweg onverhoopt iets mis gaan.
De meeste storingen doen zich voor in het elektrische circuit. Dus naast een setje voelermaten is een spanningszoekertje ook zeer belangrijk om bij je te hebben. Verder een setje zekeringen, vergeet vooral de korte hoofdzekering niet want die kun je niet op ieder straathoek krijgen. Verder een lampenset en wat AMP stekkertjes, wat draad en isolatietape. Zorg ook dat je altijd een reserve setje kontaktpunten bij je hebt, condensator en een rotor.
En uiteraard ty-wraps, duck tape en wat ijzerdraad.

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk goed en preventief onderhoud!!
Heb de afgelopen 25 jaar de ANWB 2x nodig gehad, dus de storingsgevoeligheid van een Amazon valt best wel mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2013 16:42 #126399 door Rizo Emolas
Beantwoord door Rizo Emolas in topic Welk gereedschap voor onderweg?

"Han Misdom" schreef:
De meest voorkomende maten in een Amazon zijn:
7/16 (~11mm)
1/2
9/16
Als je deze drie maten bij je hebt, en uiteraard een standaard setje gereedschap (schroevendraaiers, tangen etc)
dan moet het mogelijk zijn om de auto rijdend thuis te krijgen mocht er onderweg onverhoopt iets mis gaan.
De meeste storingen doen zich voor in het elektrische circuit. Dus naast een setje voelermaten is een spanningszoekertje ook zeer belangrijk om bij je te hebben. Verder een setje zekeringen, vergeet vooral de korte hoofdzekering niet want die kun je niet op ieder straathoek krijgen. Verder een lampenset en wat AMP stekkertjes, wat draad en isolatietape. Zorg ook dat je altijd een reserve setje kontaktpunten bij je hebt, condensator en een rotor.
En uiteraard ty-wraps, duck tape en wat ijzerdraad.

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk goed en preventief onderhoud!!
Heb de afgelopen 25 jaar de ANWB 2x nodig gehad, dus de storingsgevoeligheid van een Amazon valt best wel mee.


Dankjewel Han. Ik ga een mooi setje samenstellen inclusief een gereedsschapsrol!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 19:06 #126436 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Welk gereedschap voor onderweg?
En als je een Stromberg carburateur hebt, neem een reserve membraan mee.
Daarnaast is een taxatie en een verzekering met repatriëring clausule hoofdzaak, natuurlijk is een reis en credietbrief een alternatief en de ANWB is een goede boodschapper van onderdelen Global wide.

Als je wagen getaxeerd is kun je hem ook kortdurend volledig casco verzekeren, kan veel muntjes schelen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.