meeting down under

Lees meer
26-03-2013 02:58 #125242 door Ed van der Zee
meeting down under is gemaakt door Ed van der Zee
Beste forum genoten, gisteravond heb ik in Adelaide Australie een ontmoeting gehad met Marc Schunk, bij hem thuis.
Hij is op dit forum bekend met de restauratie van zijn '69 Amazon 122-S, kleur 99, welnu ik kan jullie melden dat hij een hele mooie en roestvrije Amazon aan het restaureren is, hij is klaar voor de spuiter en het gaat nu hard.
Motor is gereviseerd en het is dus straks opbouwen.
Ik werd zeer gastvrij onthaald en wil ook via dit medium Marc en Sabine hartelijk bedanken voor een heerlijke avond met bbq en wijntje in warm Adelaide (vandaag 36 graden...)

Wellicht is het een leuk nieuw item als we dergelijke ontmoetingen op het forum plaatsen.

Straks vlieg ik terug en zit helaas dit avontuur erop...zal weleven wennen zijn aan de temperatuur

wordt vervolgd

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2013 21:22 #125278 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic meeting down under
Volvo's kunnen bijna niet roesten bij zulke temperaturen;) maar ik ben benieuwd naar de foto's!
Hier is het inderdaad nog niet echt leuk met de temperatuur... :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2013 11:26 #125444 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic meeting down under
Het is misschien wel leuk om met jullie te delen wat er 'down under' aan Volvo's rondrijden.
Om te beginnen is de naam en hoe Aussie's over Volvo denken heel anders dan in Europa, omdat wagens in zuid Australië nauwelijks roesten zijn ze vrijwel roestvrij.
Mooi zou je denken, echter Volvo heeft niet zo'n goede naam, wordt gezien als een nogal trage bak waar artsen en andere 'saaie' mensen in rijden.
De mening ' looks and drive like a tank ' leeft vrij algemeen, merkwaardig genoeg leeft het veiligheids denken in Australië niet zo.
De Holdens die je heel veel ziet innverschillende versies zijn zeker niet de veiligste...verder is het straatbeeld veel SUV's waar ik helemaal begrip voor heb in dat land.
Dus ook veel Land Rover, Range Rover en Nissan Patrol, maar dan wel met een lier voorop gemonteerd en duidelijk equiped voor de 'out back'.

In Australië zie je veel wagens met vette V6 of V8 motoren, dat is merkwaardig want je mag er helemaal niet hard rijden.
Kan mij voorstellen dat de gemiddelde Australiër dus het vermogen van de oude Volvo's onvoldoende vindt.
Zag er veel nieuwe Audi's met de V10 erin, wat een scheurijzer...

De Volvo's in het straatbeeld zijn meestal 740 en 240 modellen, met een duidelijke voorliefde voor de goud metallic kleur en de completere uitvoeringen.
Ook Marc heeft een prachtige roestvrije 244 met handbak en ze zijn voor een hele schappelijke prijs op de kop te tikken

In Adelaide heb ik in een sjieke buurt een P1800 gezien,,de Jensen versie, met de koehoornbumpers, helaas reed hij net weg toen ik een foto wilde maken.
Verder zie je een enkele 164 of 264, maar Amazons en kattenruggen ben ik niet tegen gekomen, ook op de oldtimer meetings welke ik heb bezocht geen Volvo's.
Behalve natuurlijk die van Marc in zijn garage.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2013 07:35 #125552 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic meeting down under
Hierbij alvast 2 foto's van mn 240 GL 1988 en van een volvo club meeting in South Australia.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2013 09:27 #125560 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic meeting down under
Prachtig, deze Volvo wordt ook ingezet om geloofsgenoten....naar huis te brengen.
Groeten het is in NL droog en zonnig, maar de temperatuur moet nogmaals omhoog...vannacht vorst - 4 , overdag tot 7 graden

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2013 13:25 #125572 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic meeting down under
Hier een mooi voorbeeld hoe over volvo's downunder wordt gedacht:
theinspirationroom.com/daily/2004/volvo/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.