Rally, Race en Evenementen
- Olivier Hermanus
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Ik heb sinds kort een fijne Amazon als dagelijkse rijder. De auto die ik heb is niet voor concours, maar om lekker sportief mee te rijden.
Het lijkt me echter wel wat om er gaandeweg mee te gaan racen en de prestaties te verbeteren.
Als ik op internet zoek dan vind ik het een en ander. Vooral veel tour ritten voor bestuurders die waarde aan hun lak hechten. Ik vind echter weinig rally's op een circuits en op tijd. Wat zijn jullie ervaringen met races/rally's in Nederland? Is er een vereniging voor klassieke races? Is er een officiële klasse voor?
Groet,
O.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Gebruiker is geblokkeerd
-
verder hebben de diverse autoclubs wel eens een middagje op een circuit o.i.d. maar dat is incidenteel
- Olivier Hermanus
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Met technische eisen, heb je het dan vooral over veiligheid, of meer het toestaan van bepaalde aanpassingen en prestaties? Ik ga sowieso eens naar een evenement. Of ik meedoe is een tweede. Ik zou 't wel heel vet vinden om echt op tijd te rijden. Ik denk dat openbare weg al wel wat is, maar je kunt natuurlijk niet echt losgaan op straat.

Bedankt in ieder geval voor de informatie! Super!
O.
- Boele Braaksma
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
"Olivier Hermanus" schreef:
Ja, ik was al bang dat het niet eenvoudig zou worden.
Met technische eisen, heb je het dan vooral over veiligheid, of meer het toestaan van bepaalde aanpassingen en prestaties? Ik ga sowieso eens naar een evenement. Of ik meedoe is een tweede. Ik zou 't wel heel vet vinden om echt op tijd te rijden. Ik denk dat openbare weg al wel wat is, maar je kunt natuurlijk niet echt losgaan op straat.
Bedankt in ieder geval voor de informatie! Super!
O.
Olivier,
Wellicht organiseert het Sportregister een circuitdag/uur. Hoor van veel Volvo-mensen dat het ze leuk lijkt. Ik ben daar ook wel bij! Je zou natuurlijk zelf het initiatief kunnen nemen qua organisatie....

- Henri van Kleef (GAST)
-
- aanwezig
- Gebruiker is geblokkeerd
-
En we hebben natuurlijk de Volvo Elandrun begin April weer. Daar kun je ieder geval de basis leggen voor stuurmanskunst en een beetje voertuigbeheersing met een zeer laag instapbedrag.

Hij die zijn kind benzine voert, moet niet roken als het boert.
- Boele Braaksma
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Ook leuk, alleen voelt dat niet best voor de Volvo, en is de snelheid erg laag.."Henri van Kleef" schreef:
Beste Olivier,
En we hebben natuurlijk de Volvo Elandrun begin April weer. Daar kun je ieder geval de basis leggen voor stuurmanskunst en een beetje voertuigbeheersing met een zeer laag instapbedrag.
- Olivier Hermanus
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Wanneer is racen wel goed voor een auto? Het mooie aan een Amazon is dat alles makkelijk te repareren is, als je het uberhaupt al kapot kunt krijgen.

- Ronald Damme (GAST)
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
"Olivier Hermanus" schreef:
, als je het uberhaupt al kapot kunt krijgen.
OO dat lukt. Ik heb de gewone zeelandrit of andere toerritten al wat "sportiever" gereden. (laat remmen, snel gas geven) en daar kreeg ik altijd wel wat stuk, of gebreken kwamen sneller aan het licht.
Ik rij met mijn amazon 10k per jaar en mijn gebreken komen allemaal naar boven bij het "sportievere" rijden.
- Dries Bakkenes
- aanwezig
- Platinum-lid
-

- Ruud Klok (GAST)
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
de Elandrun is inderdaad niet een rit waar je hoge snelheden haalt zoals Boele opmerkt.
Ik ben er vorig jaar bij geweest en op het moment dat je in je eigen wagen zit denk je daar toch heel anders over.
Ik heb een paar rondjes gestuurd en mijn bolide was niet in een goede conditie dus heb ik niet een supertijd neer kunnen zetten. Ik heb wel enorm veel lol gehad met het zelf en meerijden met andere coureurs... Let wel op dat als je mee wil doen dat er een helmplicht is en het is zoals het filmpje van Dries al laat zien geen dragrace maar behendigheid met tijdsregistratie en kan je toch helemaal los gaan en is er absolut een snelheidssensatie, immers voor dat je het weet is de volgende bocht er alweer en baal je dat je (nog) geen stuurbekrachtiging hebt...
Ook heb ik op Circuit Park Zandvoort rond gescheurd, net als Boele, hier was geen helmplicht, en mocht je niet voluit en het was erg leuk om te doen maar geen snelheidssensatie...
Deze fototjes zijn momentopnames uit een filmpje, vandaar de mindere kwaliteit!
Je kon na bijbetaling wel helemaal loos gaan tussen kannonen als AC Cobra's, Chargers, MGtjes en andere wagens, heb daar nog een net gerestaureerde Austin Healey de grindbak in zien vliegen... Je moet er maar zin in hebben... je bent niet verzekerd als je op een circuit rijdt en de ANWB sleept je niet weg...
De Elandrun is in Lelystad op het Midlandcircuit...
Volvo... Drive it like You hate it