Rally, Race en Evenementen

Lees meer
07-01-2013 15:35 #122114 door Olivier Hermanus
Rally, Race en Evenementen is gemaakt door Olivier Hermanus
Hi,

Ik heb sinds kort een fijne Amazon als dagelijkse rijder. De auto die ik heb is niet voor concours, maar om lekker sportief mee te rijden.

Het lijkt me echter wel wat om er gaandeweg mee te gaan racen en de prestaties te verbeteren.

Als ik op internet zoek dan vind ik het een en ander. Vooral veel tour ritten voor bestuurders die waarde aan hun lak hechten. Ik vind echter weinig rally's op een circuits en op tijd. Wat zijn jullie ervaringen met races/rally's in Nederland? Is er een vereniging voor klassieke races? Is er een officiële klasse voor?

Groet,
O.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2013 16:57 #122116 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Rally, Race en Evenementen
als je aan circuitwerk (zowel rally als race) denkt dan moet je kijken bij www.harc.nl en www.knaf.nl ; besef wel dat je auto aan pittige technische eisen moet voldoen en je zelf een licentie moet hebben (en een stevig budget); wil je dat niet dan kom je in het klassieke rallyrijden terecht ( www.dhrc.nl ), op de openbare weg dus; en als je denkt daar lekker te kunnen scheuren dan moet ik je helaas teleurstellen; het gaat er best wel sportief aan toe maar het blijft openbare weg met al zijn beperkingen;
verder hebben de diverse autoclubs wel eens een middagje op een circuit o.i.d. maar dat is incidenteel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2013 21:01 #122133 door Olivier Hermanus
Beantwoord door Olivier Hermanus in topic Rally, Race en Evenementen
Ja, ik was al bang dat het niet eenvoudig zou worden.

Met technische eisen, heb je het dan vooral over veiligheid, of meer het toestaan van bepaalde aanpassingen en prestaties? Ik ga sowieso eens naar een evenement. Of ik meedoe is een tweede. Ik zou 't wel heel vet vinden om echt op tijd te rijden. Ik denk dat openbare weg al wel wat is, maar je kunt natuurlijk niet echt losgaan op straat. :)

Bedankt in ieder geval voor de informatie! Super!

O.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2013 21:26 #122135 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Rally, Race en Evenementen

"Olivier Hermanus" schreef:
Ja, ik was al bang dat het niet eenvoudig zou worden.

Met technische eisen, heb je het dan vooral over veiligheid, of meer het toestaan van bepaalde aanpassingen en prestaties? Ik ga sowieso eens naar een evenement. Of ik meedoe is een tweede. Ik zou 't wel heel vet vinden om echt op tijd te rijden. Ik denk dat openbare weg al wel wat is, maar je kunt natuurlijk niet echt losgaan op straat. :)

Bedankt in ieder geval voor de informatie! Super!

O.


Olivier,

Wellicht organiseert het Sportregister een circuitdag/uur. Hoor van veel Volvo-mensen dat het ze leuk lijkt. Ik ben daar ook wel bij! Je zou natuurlijk zelf het initiatief kunnen nemen qua organisatie.... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henri van Kleef (GAST)
  • Henri van Kleef (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2013 21:44 #122136 door Henri van Kleef (GAST)
Beantwoord door Henri van Kleef (GAST) in topic Rally, Race en Evenementen
Beste Olivier,

En we hebben natuurlijk de Volvo Elandrun begin April weer. Daar kun je ieder geval de basis leggen voor stuurmanskunst en een beetje voertuigbeheersing met een zeer laag instapbedrag. ;)

Hij die zijn kind benzine voert, moet niet roken als het boert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2013 21:50 #122138 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Rally, Race en Evenementen

"Henri van Kleef" schreef:
Beste Olivier,

En we hebben natuurlijk de Volvo Elandrun begin April weer. Daar kun je ieder geval de basis leggen voor stuurmanskunst en een beetje voertuigbeheersing met een zeer laag instapbedrag. ;)

Ook leuk, alleen voelt dat niet best voor de Volvo, en is de snelheid erg laag..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2013 22:15 #122140 door Olivier Hermanus
Beantwoord door Olivier Hermanus in topic Rally, Race en Evenementen
Waar is die Volvo Elandrun?

Wanneer is racen wel goed voor een auto? Het mooie aan een Amazon is dat alles makkelijk te repareren is, als je het uberhaupt al kapot kunt krijgen. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-01-2013 23:27 #122145 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Rally, Race en Evenementen

"Olivier Hermanus" schreef:
, als je het uberhaupt al kapot kunt krijgen. :)


OO dat lukt. Ik heb de gewone zeelandrit of andere toerritten al wat "sportiever" gereden. (laat remmen, snel gas geven) en daar kreeg ik altijd wel wat stuk, of gebreken kwamen sneller aan het licht.

Ik rij met mijn amazon 10k per jaar en mijn gebreken komen allemaal naar boven bij het "sportievere" rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2013 08:39 #122151 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Rally, Race en Evenementen
Bij de mensen die niet in de prijzen rijden bij de Elandrun is de snelheid vanzelf erg laag......... :lol: :lol: :lol: Maar je stuurmanskunst komt daar pas echt van pas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2013 13:50 #122155 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Rally, Race en Evenementen
Olivier,
de Elandrun is inderdaad niet een rit waar je hoge snelheden haalt zoals Boele opmerkt.
Ik ben er vorig jaar bij geweest en op het moment dat je in je eigen wagen zit denk je daar toch heel anders over.
Ik heb een paar rondjes gestuurd en mijn bolide was niet in een goede conditie dus heb ik niet een supertijd neer kunnen zetten. Ik heb wel enorm veel lol gehad met het zelf en meerijden met andere coureurs... Let wel op dat als je mee wil doen dat er een helmplicht is en het is zoals het filmpje van Dries al laat zien geen dragrace maar behendigheid met tijdsregistratie en kan je toch helemaal los gaan en is er absolut een snelheidssensatie, immers voor dat je het weet is de volgende bocht er alweer en baal je dat je (nog) geen stuurbekrachtiging hebt...

Ook heb ik op Circuit Park Zandvoort rond gescheurd, net als Boele, hier was geen helmplicht, en mocht je niet voluit en het was erg leuk om te doen maar geen snelheidssensatie...




Deze fototjes zijn momentopnames uit een filmpje, vandaar de mindere kwaliteit!

Je kon na bijbetaling wel helemaal loos gaan tussen kannonen als AC Cobra's, Chargers, MGtjes en andere wagens, heb daar nog een net gerestaureerde Austin Healey de grindbak in zien vliegen... Je moet er maar zin in hebben... je bent niet verzekerd als je op een circuit rijdt en de ANWB sleept je niet weg...
De Elandrun is in Lelystad op het Midlandcircuit...












Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.