Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering?

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 17:55 #119600

• Christian Ohrtmann
  • Christian Ohrtmann's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Beste Volvo-Liefhebbers,

Ik heb al jaren een grote voorliefde voor klassieke Volvo’s, en heb sinds een aantal weken een mooie 244GL uit 1976 op het oog. Ik ben helemaal wild van de auto en wilde deze graag aanschaffen, kosten: 2600 euro, een redelijk goede prijs voor de Volvo in kwestie.

Nu zie ik vandaag dat onze regering (VVD en PVDA) alle vrijstellingen voor oldtimers opheft, en de beoogde volvo mij dus een flinke duit aan wegenbelasting gaat kosten. De auto word dus aanzienlijk minder waard, ook omdat er een LPG installatie ingebouwd zit.

Goed, jullie kennen het wel, helemaal verliefd op de auto. Ik wil hem toch heel graag hebben. Ik ga dus opnieuw in onderhandeling met de verkoper.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat zou de Volvo in kwestie nu waard zijn nu er wel gewoon belasting over betaald moet worden?

Alle reacties zijn natuurlijk welkom.

M.v.g.

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 18:16 #119601

• Rene Brandt
  • Rene Brandt's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Dat is volgens mij op dit moment niet meer te bepalen.
uitgezonderd het echte antieke spul (vooroorlogs) en exotisch ' lambo, ferrari e.d. is naar mijn smaak in 1 keer en wel vandaag de hele oldtimer- markt/ vraag weggevaagd in nederland , ook al komen er "pleisters" zal het publiek zijn afgeschrikt.
Het is nu echt " wat de gek er voor geeft"

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 18:23 #119602

• Christian Ohrtmann
  • New Member
  • New Member

"rene Brandt" schreef:
Dat is volgens mij op dit moment niet meer te bepalen.
uitgezonderd het echte antieke spul (vooroorlogs) en exotisch ' lambo, ferrari e.d. is naar mijn smaak in 1 keer en wel vandaag de hele oldtimer- markt/ vraag weggevaagd in nederland , ook al komen er "pleisters" zal het publiek zijn afgeschrikt.
Het is nu echt " wat de gek er voor geeft"

Tsja, het is dood, en doodzonde. Een van de weinige charmes die nederland nog telde.
Wat versta je onder die "pleisters"?

Ik heb dus ook geen idee hoe ik tegen de waarde van de Volvo aan moet kijken.

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 18:46 #119608

• Tom Steverink
  • Tom Steverink's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tsja, wil je de auto omdat hij goedkoop te rijden is of omdat je er helemaal enthousiast over bent? Als je eventueel de wegenbelasting kunt betalen moet je hem dus kopen en nog heel lang berijden...en anders dus niet.
Amazon Combi 1967- 144deLuxe Overdrive 1972- 2x 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SportsEdition estate 1997(+MY'16 XC60 AWD) BLOG op http://klassiekevolvo.jouwweb.nl

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 18:51 #119610

• Christian Ohrtmann
  • New Member
  • New Member

"Tom Steverink" schreef:
Tsja, wil je de auto omdat hij goedkoop te rijden is of omdat je er helemaal enthousiast over bent? Als je eventueel de wegenbelasting kunt betalen moet je hem dus kopen en nog heel lang berijden...en anders dus niet.

Nee, ik wil persé die auto. (Lees, niet eens dat type/model, maar specifiek die auto).
Maargoed, ik ben ook maar student, en ik ga de auto niet aanschaffen voor de waarde die hij heeft met vrijstelling, 2600 euro.

Ik probeer uit te vogelen wat ik ervoor zou moeten neertellen wanneer hij dit dus niet meer heeft.

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 19:18 #119614

• Rudolf Kleyn
  • Rudolf Kleyn's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
De liefde gaat kennelijk niet erg diep.
En omdat dat steeds vaker voorkomt gaat de vrijstelling eraan.

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 19:39 #119618

• Christian Ohrtmann
  • New Member
  • New Member

"Rudolf Kleyn" schreef:
De liefde gaat kennelijk niet erg diep.
En omdat dat steeds vaker voorkomt gaat de vrijstelling eraan.

Wat een vreemde reactie, "Hoe diep de liefde gaat" kunt u via een forum helemaal niet peilen en het is dan ook onzinnig om daaruit uw conclusies te trekken.

De vrijstelling gaat er overigens aan vanwege milieu-overwegingen, dat is simpelweg terug te lezen in het regeerakkoord.

Niet dat ik me voor u hoef te verantwoorden, maar ik wil die auto heel erg graag hebben, niet om er veel in te rijden, ik heb namelijk niet per-se een auto nodig (als dat zo was, had ik wel een aanzienlijk goedkopere Fiat Panda gekocht) maar om hem op te knappen en te onderhouden. Ik heb helaas niet de financiele middelen om een auto die maar 1000 euro waard is te kopen voor 2600 euro, daarvoor werk ik te hard.

Dat laatste zal bij u ongetwijfeld heel anders zijn, maar dat is geen reden om mij aan te vallen op zaken waar u op zo’n afstand helemaal geen inzicht in heeft. Lees bijvoorbeeld eerst het regeerakkoord rustig door.

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 19:50 #119620

• Tom Steverink
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Beste Christian, onzinnig misschien, maar wel begrijpelijk. In jouw geval niet van toepassing, maar veel liefhebbers zien in een klap hun hobby erg duur tot onbetaalbaar worden doordat allerlei lui dachten lekker goedkoop in belastingvrije "klassiekers"te kunnen gaan rondrijden. Die hebben er nu echt voor gezorgd dat de hele regeling op de tocht staan en daar balen we ontzettend van. Of ik veel geld heb doet er niet zo toe, ik heb twee klassiekers, en twee Volvo's in de wegenbelasting. Als dat laatste er plotseling vier worden, is dat toch een probleem hoor. Zoals je heel terecht opmerkt zijn die trouwens ook meteen niets meer waard.....
Zie dat je de auto inderdaad goedkoper krijgt als de regeling inderdaad zo doorgaat (het moet nog door de tweede kamer..) en dan: welkom bij de club!
Amazon Combi 1967- 144deLuxe Overdrive 1972- 2x 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SportsEdition estate 1997(+MY'16 XC60 AWD) BLOG op http://klassiekevolvo.jouwweb.nl

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 19:56 #119625

• Rudolf Kleyn
  • Rudolf Kleyn's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
Ik heb het gelezen: pagina 39. Er Staat geen enkele verder motivatie bij. Maar wie de geschiedenis kent, weet dat het kabinetsbesluit voortvloeit uit het rapport van het Planbureau voor de leefomgeving, waar nogal wat op valt aan te merken. Ook is door het Planbureau verwezen naar het gegeven dat de regeling oneigenlijk wordt gebruikt.
Ik spreek geen oordeel uit over hoe hard jij al dan niet werkt. Waar jij dat in mijn geval vandaan haalt, mag je uitleggen. En nee, ik ben geen miljonair.
Het gegeven dat 2600 euro vandaag te veel is en gisteren nog niet geeft te denken over hoe diep de liefde gaat.
Overigens verandert er nog niets voor 2014. De aanschaf een jaartje uitstellen?

Toch aankoop van mijn 244 na nieuwe regering? 29 okt 2012 20:03 #119627

• Tom Steverink
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Rudolf, hij wil perse die auto, om wat voor reden dan ook! Dat gevoel kennen we toch wel?
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3