Beginnende Volvo Amazon liefhebber...

Lees meer
03-05-2012 22:58 #113362 door Jeroen van der Maas
Beginnende Volvo Amazon liefhebber... is gemaakt door Jeroen van der Maas
Beste Volvo liefhebbers,

Ik wil graag een Volvo Amazon kopen. Het liefste wil ik er 1 van rond de 3000,- aanschaffen. Uiteraard is er ook geld voor het onderhoud. Ik heb 0 verstand van auto's maar wil graag hierover leren.

Is de Volvo Amazon een handige auto om mee te beginnen? Wat raden jullie mij aan? En is de 3000,- een reeel bedrag om er 1 aan te schaffen?

Bedankt! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 09:02 #113364 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Hallo jeroen.
een amazon is een goede keuze.
3000 vind ik net een moeilijke prijsklasse, het zal geen wrak zijn maar het is ook te weinig om een goede wagen te verwachten.
Ik zou zelf nogeven doorsparen, voor 5000 koop je veel meer auto.
dit zal waarschijnlijk ook uiteindelijk goedkoper zijn omdat in een goedkopere auto ook meestal meer moet worden geinvesteerd voordat het goed en veilig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 11:36 #113371 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Prima keuze, ook als je wilt leren sleutelen.
En lid worden van deze club, er zijn sleuteldagen en technische avonden en alle documentatie en werkplaatsboeken zijn voor leden te zien op de site, tevens kun je onderdelen kopen in de onderdelenshop van de vereniging, om van de gezelligheid nog maar te zwijgen.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 15:26 #113374 door Jeroen van der Maas
Beantwoord door Jeroen van der Maas in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Als ik er 1 gekocht heb word ik zeker meteen lid van de club dat is 1 ding wat zeker is ;) . Ik heb inderdaad gezien dat er een hoop handige documentatie binnen de club te vinden is.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Misschien toch iets meer geld uitgeven in het begin.

Wat zijn de belangrijkste zaken waar ik op moet letten als ik een Volvo Amazon ga bezichtigen bij een particulier?
Bestaat daar een lijstje van? Waar letten jullie altijd op als jullie zo'n auto kopen? Uiteraard een testritje.

Zelf zat ik te denken aan: Roest, vreemde geluiden (tijdens testritje), rook uit de uitlaat, onderhoudshistorie, of alle knopjes werken.

Het is natuurlijk verstandig om de auto binnen te stallen, zeker in de winter, helpt een autohoes/cover (waterdicht / goede kwaliteit) ook goed (waarschijnlijk nooit zo goed als een garage)?

EDIT: Weet iemand misschien handige videos op internet om zaken te leren omtrent autotechniek. Zelf kijk ik nu alle seizoenen van Wheeler Dealers haha...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 15:38 #113375 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Als je laat weten waar je zit in het land is er misschien wel iemand in je buurt die je op weg wil helpen....
Je zou trouwens ook een 140 kunnen overwegen, bijvoorbeeld: link.marktplaats.nl/552574941 , techniek is grotendeels hetzelfde, maar voor je 3000 euro veel meer kwaliteit? Hoewel dit zou ook iets kunnen zijn: link.marktplaats.nl/556570064 .
Er moeten meer mensen van een oude Volvo af door omstandigheden, dus er zijn wel koopjes als je zoekt!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 16:13 #113376 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Zoek even op dit forum naar 'aankooptips', dan vind je veel tips plus wat links naar websites met handige tips.

Ik roep 't nog maar eens: let niet teveel op techniek, zoek een auto die een goede roestvrije (voor zover mogelijk..) chassis/carosserie heeft. De rest is 'eenvoudig' in orde te maken.

Knopjes controleren moet je sowieso doen en indien je wat tegenkomt kun je het altijd gebruiken om de prijs wat te drukken, maar elektra is een van de eenvoudigste dingen om te repareren, en kost meestal nauwelijks wat. Een stukje plaatwerk vervangen (altijd meer dan het lijkt) kost naast een hoop tijd ook een hoop geld.

Als je budget 3000 euro is zou ik liever een mooie Amazon kopen waarbij 80% van de knoppen het niet doet, dan een roestige auto waarbij alles (nu nog) werkt.. Wel oppassen, want met plamuur, kranten, kit en een verfkwast kan je van een ontzettend verrot wrak nog een auto maken die er van buiten 'als nieuw' uitziet (na een half jaar komt de ware aard dan vanzelf boven).. dus neem een magneetje mee.

Maar: sowieso doen! En neem aub iemand mee die goed bekend is met de Amazon. Uit ervaring weet ik dat je pas echt goed naar een auto kijkt als je alle rotte plekken al een keer bent tegengekomen..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 16:33 #113377 door Jeroen van der Maas
Beantwoord door Jeroen van der Maas in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Ik kom zelf uit omgeving Den Haag. Ik wil rond augustus / september er 1 aanschaffen, op dit moment wil ik zoveel mogelijk info / kennis proberen te verzamelen zodat ik niet helemaal in het duister tast :) !
Magneetje is inderdaad een handig idee!

Die 140 is zeker ook leuk ik vind alleen de Amazon een net iets mooier / klassieker uiterlijk hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 17:00 #113379 door Jeroen van der Maas
Beantwoord door Jeroen van der Maas in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Bijvoorbeeld zo eentje: link.marktplaats.nl/551901176

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 17:53 #113382 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...
Ziet er op de foto''s redelijk netjes uit alleen wel een gat in de deur en een vage dorpel.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2012 20:08 #113385 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Beginnende Volvo Amazon liefhebber...

Beste Volvo liefhebbers,

Ik wil graag een Volvo Amazon kopen. Het liefste wil ik er 1 van rond de 3000,- aanschaffen. Uiteraard is er ook geld voor het onderhoud. Ik heb 0 verstand van auto's maar wil graag hierover leren.

Is de Volvo Amazon een handige auto om mee te beginnen? Wat raden jullie mij aan? En is de 3000,- een reeel bedrag om er 1 aan te schaffen?

Bedankt!


Als je een starter bent op oldtimer gebied zou ik als ik jou was ff doorsparen en gelijk voor een goede gaan, en dan al rijdend de auto gaan bestuderen en met een kenner mbt volvo amazon (hulp van club leden) beginnen om de amazon te gaan onderhouden. Koop ook een goed en duidelijk werkplaats handboek en wordt lid van de club en bezoek de technische avonden. Voor 3000 euro kun je mazzel hebben en rij je een goede auto maar veelal is het cosmetisch niet de mooiste of is deze opgelapt en kom je daar na een jaar achter en dan zakt de moed als beginner in de schoenen, denk aan laswerk en spuiten, dit kan in de duizenden euro's lopen. Ik kan het weten want ik heb een amazon combi in eigen beheer gerestaureerd en dat duurde al 2,5 jaar en heeft de nodige centen gekost. Daarnaast is het een luxe maar ook best wel een must om een werkplaatsje te hebben. Nu kun je wel naar de doe het zelf garage rijden maar dat is leuk voor kleine klussen en jij als beginner moet daar nog niet aan beginnen, dan is een eigen werkplaats gewoon lekker. Werk niet af deur dicht en morgen weer verder.

Bijvoorbeeld zo eentje: link.marktplaats.nl/551901176


Dit is een mooie prijs voor de staat waar deze auto zich in bevindt, zet maar zet is alle volvo's amazon v/a 1500 euro tot xxxx euro op een rijtje en je zal zien dat de kwaliteit een stuk beter wordt naarmate je wat hoger zit, let op een foto is altijd mooier dan de werkelijkheid. Neem in jou geval een kenner mee die jou van die roze wolk schopt of indien de verkoper ermee akkoord gaat laat de auto door een volvo oldtimer garage de auto doorlichten. Je kan ook iemand van de TC (technisch comite) benaderen. Veel volvo amazon rijders zijn sociale mensen althans die indruk krijg ik als ik een technische avond bezoek en mee doe met tourritten maar er zijn ook rotte appels en daarom moet je zo voorzichtig zijn mmet het kopen van een oude auto want je koopt natuurlijk andermans leed en jij zit met de gebakken peren. Ga niet over 1 nacht ijs en laat je goed informeren, kijk is bij de bekende bedrijven, ze zijn wat duurder maar daar kun je tenminste afspraken mee maken met een particulier niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.