Twee chassisnummers?

  • Jaap Aeckerlin (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
27-01-2012 18:58 #110156 door Jaap Aeckerlin (GAST)
Twee chassisnummers? is gemaakt door Jaap Aeckerlin (GAST)
Ik ben voor een vriend een uit de USA geimporteerde 1800E aan het restaureren. In de motorruimte zit een kaal plaatje met daarop alleen het getal 32029. Vlak daarbij een grote Volvo plaat met 'Type 184451, Colour 102, Upholst. 329-627, en daaronder nog het nummer 5951. Op de linker deurstijl vond ik nog een plaatje met 'This vehicle 184451-32030 manufactured on May 1970 conforms to' enz. De twee verschillende getallen 32029 en 32030 begrijp ik niet. Kan iemand dat verklaren svp?
Groeten,
Jaap Aeckerlin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2012 19:42 #110157 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Twee chassisnummers?
Het gaat er om dat er een duidelijk leesbaar chassisnummer is ingelagen op een plek wat overeenkomt met de gegevens op het kentekenbewijs.
Overige nummers waren oorspronkelijk bedoelt voor de eigen administratie bij volvo.
Wat geldt is alleen het ingeslagen nummer dat bij elke apk wordt gecontroleerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2012 19:45 #110158 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Twee chassisnummers?
Maar één nummertje verschil. Dat duidt op een gesmeerd lopende productie. De bodies kregen een bodynummer. Bij assemblage werd het chassisnummer ingeslagen. Tussen die twee nummers, zeker bij oudere bodies die bij Pressed Steel gemaakt werden, veel vershil. Mijn 1800S zit er een gat van bijna 90 nummers tussen!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jaap Aeckerlin (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
29-01-2012 13:37 #110208 door Jaap Aeckerlin (GAST)
Beantwoord door Jaap Aeckerlin (GAST) in topic Twee chassisnummers?
Nou, dan is hier gelijk de volgende vraag: waar sloeg Volvo het chassisnummer in, bij een 1800E uit mei 1970? De auto komt uit de USA, wordt nu gerestaureerd en heeft dus nog helemaal geen keuring ondergaan. Het is juist om problemen bij de keuring voor te zijn dat ik graag wil weten wat de verklaring is van de twee verschillende nummers - ik heb helaas heel slechte ervaring met de RDW op het gebied van chassisnummers.......
Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2012 14:41 #110214 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Twee chassisnummers?
Bij de P1800 E zit het chassisnummer op het drie hoekig plaatje waar re voorscherm en front samenkomen in de motorruimte.
Dus op het naar de motor gerichte randje, soms moet je wat verf wegschuren om het te kunnen zien.

Ik heb wel eens een vroege 1800 uit de USA geimporteerd daar zat alleen maar het bodynummer, wat in de kleur van de wagen is mee gespoten, in

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2012 14:49 #110215 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Twee chassisnummers?
Het gaat er meer om dat de plaats van het ingeslagen nummer overeenkomt met wat op het registratie bewijs vermeld staat.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom er een nieuw nummer ofwel het nummer op een andere plek is ingeslagen.
een voorbeeld hiervan is roestschade waardoor het oorspronkelijke nummer onleesbaar geworden is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.