nieuwe leden dag

  • Ronald Schuller (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27-11-2011 21:33 #108325 door Ronald Schuller (GAST)
nieuwe leden dag is gemaakt door Ronald Schuller (GAST)
Lang deze weg wil ik nogmaals de VKV bedanken voor het organiseren van de nieuwe ledendag.
De ontvangst was prima verzorgd, de informatie en rondleiding interessant.

Gr Ronald en Dicky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jaap Koning (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-11-2011 16:58 #108366 door Jaap Koning (GAST)
Beantwoord door Jaap Koning (GAST) in topic nieuwe leden dag
Inderdaad, prima gedaan! Was de tocht vanuit Den Haag meer dan waard. En die snoepwinkel...........................

De uitgesproken wens om meer jongeren in de club te betrekken kan je o.a. realiseren, door goed te communiceren dat een oude Volvo rijden niet extreem duur hoeft te zijn. Zo gaan er meer jongeren in rijden, want het model vinden ze meestal top! Het begint bij een goede aankoop; goedkoop kan duurkoop zijn en restaureren is een hoop gedoe. Verder zoveel mogelijk zelf sleutelen en onderhoud doen, eventueel met hulp vanuit de club.

Wellicht een idee om in het volgende Megazine een artikel hieraan te besteden onder de titel "Nooit te jong voor een oude Volvo".

Groeten,
Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2011 18:49 #108369 door Jasper Christianen
Beantwoord door Jasper Christianen in topic nieuwe leden dag
Ook ik wil hierbij bedanken voor de leuke middag bij het VOD :!:

@Jaap; Ik was één van de aanwezige jongeren. Onder de 40; Ja, onder de 30; ja, onder de 20; ja, onder de 10; nee :lol:
Zelf heb ik samen met mijn broer op mijn 16e onze Amazon gekocht om lekker te knutselen en op te knappen. Dus jaap, niet voor iedereen is het kostenplaatje bepalend ;)

Ook heb ik nog nagedacht over de vraag hoe de spaarrekening weer naar de leden terug kan komen. Het VOD zag er erg indrukwekkend uit met alle onderdelen. Ze gaven ook aan dat er eigenlijk ruimte te kort was. Is het dan niet een idee om een nieuw magazijn te bouwen met een echte Volvo klassier uitstraling? Of anders een 2e magazijn in een ander gedeelte van Nederland? Dan kunnen nog meer leden lans rijden om nog wat in te slaan.

Jullie gaan mij en mijn broer vast vaker terugzien op de VKV bijeenkomsten!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-11-2011 20:23 - 28-11-2011 22:53 #108377 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic nieuwe leden dag
Onder de 20 en 30? dat zijn wel de uitzonderingen. Toen ik meldde dat ik weer eens van de kever naar de Volvo oldtimer overstapte zei iemand van de kever incrowd: "o die oude mannen vereniging". (en voegde de andere er aan toe: "die oude heren met baarden club")
Aangezien ik nog lid ben van de kever club (én de MX 5 club) kan ik idd bevestigen dat de kever meer jongeren aantrekt (en ook natuurlijk door de hype van VW busjes) . Volvo's is blijkbaar meer toebeeld aan de "oudere jongeren" ons, hoewel de uitzonderingen de regel bevestigen. (ps ik ben zelf 53! maar jong van hart gelukkig, zelf ook zoons van de in 20 ;) )
Ik las laatst een leuk stuk in autoweek van een semi student met een volvo 142 en hier op het forum zijn er veel jongeren actief. Hoewel de zwijgende meerderheid? Hoe oud zijn die? ;)
Verder lijkt het erop dat jongeren van tegenwoordig niet echt meer warm lopen voor een klassieker (en ja er zijn natuurlijk uitzonderingen)
Wellicht meer gepimpte amazones? (subwoofers, verlaagd?)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2011 20:40 #108379 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic nieuwe leden dag
Ik (27 jaar) wilde ook graag bij de nieuwe leden dag zijn, maar het bleek zo'n groot succes dat er een tweede sessie aankomt. Ik denk dat daar zeker ook weer nieuwe jonge leden bijzitten!

Hier op het forum zijn toch een heel aantal jonge leden actief, maar ik geef toe: toen ik tijdens de HerfstTintenToerTocht tijdens het eten om me heen keek was de gemiddelde leeftijd daar toch vrij hoog (met alle respect!). Ik beeld me maar in dat dat logisch is: alle jonge leden zijn nog niet klaar met hun Volvo en lagen die dag dus allemaal in de garage onder de auto, met slijpschijf in de hand. Ja toch? :)

Als 'wij jonge mensen' over 30 jaar aan de stamppot zitten vragen wij ons vast ook af waar de jonge nieuwe leden toch zijn. :mrgreen:

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2011 21:15 #108383 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic nieuwe leden dag
Ik kon er jammergenoeg in verband met werk ook niet bij zijn.
Hoewel ik graag was gekomen..

Ook ik ben onder de 20...
Maar de 164 gaat nu wel de garage in, en zal, na restauratie, na de 20 er pas weer uit komen.. :( / :)

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-11-2011 21:20 #108384 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic nieuwe leden dag
Het was inderdaad een interessante middag. ikzelf (23) heb samen met mijn vriendin de 2e sessie bijgewoond.

Op het forum zijn inderdaad een boel jongeren actief, al merk je wel dat de kennis zit bij de oudere minder forum actieve leden.

Als je kijkt op het 4x0 forum of op het volvo40forum dan zie je je veel meer reacties en tips.

Hier in de club is heel veel kennis beschikbaar alleen veel is helaas niet terug te vinden (op het forum). Soms zijn ook de kleine handige manieren de moeite waard om te vermelden. (Bij vragen krijg je gelukkig altijd wel behulpzame reacties :-) )

Zo ben ik soms benieuwd hoe mensen bijvoorbeeld de bekabeling heeft getrokken voor de mistlamp achter en de trekhaak, of hoe mensen de boksen/ radio heeft weggewerkt. Sommige mensen hebben bijvoorbeeld een subwoofer ingebouwd, maar dit is nergens terug te vinden op het forum. Persoonlijk ben ik altijd van mening beter goed gejat dan slecht bedacht.

Maar gelukkig kan je die tips altijd terugvinden op bijeenkomsten. Het viel me gewoon op en het is niet negatief bedoeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2011 12:10 #108417 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic nieuwe leden dag
Dus een onder-30-register oprichten? :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29-11-2011 14:30 #108425 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic nieuwe leden dag
Als je het maar laat :twisted:



:mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2011 14:58 #108426 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic nieuwe leden dag
De redactie ontvangt graag enthousiaste verhalen! Liefst met foto's. En, zoals inmiddels bekend, niet alleen de oudere modellen maar ook verhalen over de nieuwere, 2-, 3-, 4- en 700 modellen. En natuurlijk over de eigenaren en berijders ervan. Weet iemand trouwens waarom er geen 500- en 600 serie gemaakt is?

redactie@volvokv.nl

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.